کشاورزی خراسان ۳.۳ هزار میلیارد ریال خسارت دید - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کشاورزی خراسان ۳.۳ هزار میلیارد ریال خسارت دید

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سرما و سیل از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است.

حسین خاکی روز شنبه افزود: این میزان خسارت در بخش کشاورزی خراسان رضوی نتیجه آسیبهای ناشی بارندگی، سیل و سرمازدگی ظرف روزهای روز نخست تا ۱۷ فروردین ماه جاری است.

وی ادامه داد: ۳۴۵ میلیارد ریال از این میزان خسارت به زیربخش زارعت و دو هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال آن در زیربخش باغبانی خراسان رضوی ببار آمده است.

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حدود هشت میلیارد ریال از مجموع خسارت وارده نیز متعلق به زیربخشهای دام، طیور و آبزیان این استان است.

وی افزود: تاسیسات و منابع آبی خراسان رضوی هم در پی بارندگی، سیل و سرمازدگی روزهای روز نخست تا ۱۷ فروردین ماه جاری در مجموع ۲۲۴ میلیارد ریال خسارت دیده‌اند.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...

کشاورزیتخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات

به گزارش خبرگزاری مهر، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ هیأت وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات...