توصیه‌های مدیریت بحران به کشاورزان و باغداران اصفهانی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توصیه‌های مدیریت بحران به کشاورزان و باغداران اصفهانی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: محافظت از مزارع و باغات، سازه‌های گلخانه‌ای و کندوهای زنبور عسل در برابر سرمازدگی، باد شدید، باران و تگرگ و خودداری از تردد و توقف دام‌ها در حاشیه رودخانه‌های فصلی، دره‌ها و شیب کوه‌ها از جمله مواردی است که کشورزان در این روزها باید توجه داشته باشند.

منصور شیشه‌فروش امروز با اشاره به میزان بارش‌ها در ۲۴ ساعت گذشته استان اصفهان اظهار داشت: تا ساعت ۱۰ صبح  روز پنجشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۹، کاشان ۳۴.۶، نطنز۲۵.۵، اردستان ۲۲.۲،  نائین ۱۷.۲، ورزنه ۱۶.۵، خوانسار ۱۵.۳، میمه ۱۰، اصفهان ۶.۱،  مورچه‌خورت ۴.۷، گلپایگان ۴.۷، دهق ۴.۵، چوپانان ۳.۹، نجف آباد ۳.۹، دهاقان ۳.۷ و شهرضا ۱.۸ میلی‌متر بارندگی داشته‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بر اساس پیش‌بینی، بارش رگباری باران و وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای از جمعه ۲۲ تا پایان شنبه ۲۳  فروردین، مناطق جنوب، شرق و جنوب شرقی و شنبه بیشتر مناطق استان به ویژه نیمه جنوبی و شرقی را در بر می‌گیرد.

وی با بیان این‌که ناپایداری‌های جوی تا یکشنبه آینده ادامه دارد، عنوان کرد: در این مدت در بیشتر مناطق استان رگبار و رعد و برق، گاهی مه آلودگی، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و بارش تگرگ و در ارتفاعات برف پیش‌بینی می‌شود و در برخی مناطق بارش شدید باران منجر به سیلابی شدن مسیل‌ها و آب گرفتگی معابر می‌شود.

شیشه‌فروش با توصیه به باغداران و کشاورزان برای رعایت نکات ایمنی گفت: برای پیشگیری از بروز آسیب به دلیل شکستن احتمالی درختان، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به تأسیسات و اختلال در ترددها رعایت نکات ایمنی باید انجام شود.

وی با تأکید بر اجتناب از تردد غیرضروری و ممانعت از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها، بیان کرد: محافظت از مزارع و باغات، سازه‌های گلخانه‌ای و کندوهای زنبور عسل در برابر سرمازدگی، باد شدید، باران و تگرگ و خودداری از تردد و توقف دام‌ها در حاشیه رودخانه‌های فصلی، دره‌ها و شیب کوه‌ها از جمله مواردی است که کشورزان در این روزها باید توجه داشته باشند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...