برداشت خوشه‌های طلایی گندم در جنوب کرمان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

برداشت خوشه‌های طلایی گندم در جنوب کرمان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: باوجود اینکه بارندگی‌های اخیر موجب خسارت به بخشی از مزارع شهرستان‌های جنوبی شد، اما ارزیابی‌های میدانی نشان می‌دهد که وضعیت کلی محصول گندم در منطقه مطلوب است.

فرامرز رستگاری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در عملیات اجرایی و برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به منظور افزایش ضریب خود اتکایی محصول استراتژیک گندم در سال ۹۹_۹۸ در جنوب کرمان سطحی معادل ۳۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی منطقه به کشت محصول گندم اختصاص یافت.

او افزود: به منظور تحقق اهداف کمی تولید بیش از ۸ هزارو ۵۰۰ تن انواع بذر استاندارد لیبل دار از ارقام مهرگان، چمران ۲۰، خلیل، برات و … تولیدی منطقه در بین کشاورزان توزیع و مورد استفاده قرار گرفت.

رستگاری تصریح کرد: با مشارکت موثر بیش از ۴ هزارو ۵۰۰ نفر بهره برداران برای ارتقای عملیات بهزراعی تولید از جمله کنترل علف‌های هرز، توسعه کشت‌های خطی، تغذیه گیاهی و بهبود روش‌های آبیاری از جمله تجهیز بیش از ۵ هزار هکتار از مزارع به شبکه آبیاری نوین تلاش و گام‌های موثری صورت پذیرفته است.

مدیر زراعت سازمان اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و جلب نظر و به کاری شرکت غله و بازرگانی استان کرمان به منظور تسهیل شرایط خرید و حمایت از تولیدکنندگان زمینه حضور و مشارکت کارخانجات آرد استان به عنوان مراکز خرید فراهم گردیده است به نحوی که علاوه بر سیلوی شهید صدوقی جیرفت و کارخانجات آرد جیرفت و کهنوج، تعداد ۷ مورد مرکز خرید در شهرستان‌های فاریاب کهنوج، قلعه گنج و رودبار جنوب نیز در فرآیند تخلیه و خرید محصول فعال خواهد بود.

او افزود: برای برداشت به هنگام محصول با هماهنگی کمباین داران استان فارس، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و پلیس راهور منطقه تدارک کمباین موردنیاز مردم محقق شده است.

رستگاری گفت: هر چند که به دلیل بارندگی‌های اخیر به بخشی از مزارع شهرستان‌های جنوبی خسارت وارد شده است ارزیابی‌های میدانی نشان می‌دهد که وضعیت کلی محصول در منطقه مطلوب است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه برابر گزارشات واصله برداشت محصول گندم از نیمه دوم فروردین از شهرستان قلعه گنج آغاز و تا پانزدهم خرداد در شهرستان جیرفت ادامه دارد اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۱۲۰ هزار تن محصول مازاد کشاورزان به شرکت‌های تولید بذر و مراکز خرید منطقه تحویل داده شود.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیرشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی عصر یکشنبه ضمن بازدید از غرفه استانداری خوزستان در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ...

کشاورزیمطالبات گندم کاران خوزستانی تا هفته آینده پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان اظهار کرد: از زمان آغاز فصل خرید گندم در استان خوزستان تاکنون ۶۰۰ هزار تن گندم ا...

کشاورزیشرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان به میزبانی استانداری ا...

کشاورزیافزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است

به گزارش خبرنگار مهر، شروع سال جدید تأثیر زیادی در قیمت بازار میوه نداشت اما نرخ‌ها را در بازار سبزی و صیفی‌جات افزایش د...