سرما و برف نیمی از مزارع جو و بخش اعظم محصولات سردرختی ساوه را از بین برد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سرما و برف نیمی از مزارع جو و بخش اعظم محصولات سردرختی ساوه را از بین برد

رئیس اداره جهاد کشاورزی ساوه گفت: سرما و بارش برف در شب گذشته باعث از بین رفتن ۵۰ درصد از مزارع جو و همچنین آسیب شدید به بخش اعظم محصولات سردرختی باغات میوه این شهرستان شد.

«حسن شریفی» روز پنجشنبه گفت: طبق گزارش های دریافتی از مناطق مختلف شهرستان ساوه به خصوص نوبران و غرق آباد، سرمای نزدیک به صفر درجه و بارش برف و تگرگ باعث تخریب نیمی از مزارع هشت هزار هکتاری جو شده است.
وی افزود: در مزارع گندم برخلاف جو به دلیل اینکه به مرحله خوشه زدن نرسیده است، شدت خسارت کمتر است.
رئیس جهاد کشاورزی ساوه گفت: سرما و برف سبب خوابیدن ساقه محصولات زراعی مانند جو و گندم می شود اما شدت این اتفاق در مزارع گندم به این دلیل که هنوز به مرحله خوشه نرسیده، کمتر است.
شریفی گفت: به احتمال زیاد محصولات سردرختی باغات به خصوص بادام که شکوفه داده اند نیز به دلیل سرما و بارش برف از بین رفته اند.
وی همچنین خسارت به باغات انار در بخش مرکزی ساوه را محتمل عنوان کرد و افزود: تا روز شنبه هفته آینده بررسی های جامعی در این مورد انجام خواهیم داد و گزارش کامل خسارت های وارده به مزارع و باغات شهرستان ساوه را اعلام خواهیم کرد.

در شهرستان ساوه ۱۳۵ هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصولات زراعی و باغی قرار دارد و سالانه ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات بخش کشاورزی امکانپذیر است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیرشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی عصر یکشنبه ضمن بازدید از غرفه استانداری خوزستان در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ...

کشاورزیمطالبات گندم کاران خوزستانی تا هفته آینده پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان اظهار کرد: از زمان آغاز فصل خرید گندم در استان خوزستان تاکنون ۶۰۰ هزار تن گندم ا...

کشاورزیشرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان به میزبانی استانداری ا...

کشاورزیافزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است

به گزارش خبرنگار مهر، شروع سال جدید تأثیر زیادی در قیمت بازار میوه نداشت اما نرخ‌ها را در بازار سبزی و صیفی‌جات افزایش د...