ترویج قارچ کش‌ها و ریز مغذی‌ها برای بهبود عملکرد مزارع گندم - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

ترویج قارچ کش‌ها و ریز مغذی‌ها برای بهبود عملکرد مزارع گندم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از ترویج قارچ کش‌ها و ریز مغذی‌ها به منظور بهبود عملکرد مزارع گندم خبر داد.

مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه استفاده از قارچ کش‌ها و ریز مغذی‌ها از مرحله آزمایشی گذشته و تاثیر ویژه آن در سلامت گیاه و افزایش عملکرد محصول اثبات شده است، گفت: استفاده از قارچ کش‌ها و ریز مغذی‌ها در قیروکارزین در حال گسترش است.

او تصریح کرد: در پی گزارش‌های فنی از بهبود عملکرد مزارع گندم، تاکنون قارچ کش تیلت در بیش از ۱۸۲ هکتار از مزارع برای مبارزه با بیماری‌های برگی استفاده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اضافه کرد: بارش‌های خوب گذشته و همچنین بارش‌های پیش بینی شده در روز‌های آتی شرایط را برای ظهور و اپیدمی شدن بیماری‌های برگی گندم و جو فراهم ساخته است که استفاده از قارچ کش‌ها باید در برنامه کشاورزان باشد.

همتی تصریح کرد: برخی از بیماری‌های برگی مانند زنگ زرد، سپتوریوز، سفیدک سطحی و سایر لکه برگی می‌توانند در کاهش تولید تا ۵۰ درصد نیز موثر باشند که باعث تحمیل خسارت سنگین به کشاورزان می‌شود.

این مقام مسئول به استفاده از کود‌های ریز مغذی در سطح ۲۸۰ هکتار از گندم زار‌های بخش افزر نیز اشاره کرد و افزود: استفاده از این کود‌ها می‌تواند در افزایش محصول تاثیر قابل توجه داشته باشد.

او ابراز امیدواری کرد: با استفاده از اطلاع رسانی‌های گسترده بوسیله مدیران پهنه در بین کشاورزان و آگاهی عموم از تاثیر چشمگیر این اقدام در افزایش محصول، میزان سطوح مزارع بهرمند از عناصر ریز مغذی در قیروکارزین افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه مصرف به موقع و مناسب عناصر ریز مغذی مقاومت گیاه در برابر تنش‌های محیطی را افزایش می‌دهد، گفت: آزمون‌های آب و خاک نوع و میزان کمبود‌ها را مشخص و تغذیه را هدفمند می‌کند.
قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...