قوامی: حضور خاوازی در وزارت جهاد کشاورزی را یک فرصت بدانیم - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

قوامی: حضور خاوازی در وزارت جهاد کشاورزی را یک فرصت بدانیم

نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: سابقه مدیریتی خاوازی در بخش تحقیقات زمینه اتصال علم و دانش به عمل و اجرا در وزارت جهاد کشاورزی است.

هادی قوامی نماینده اسفراین در جلسه علنی امروز- چهارشنبه-  مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده موافق در دفاع از کاظم خاوازی گفت: علی رغم همه سختی ها و تحریم ها، بخش کشاورزی در رشد اقتصادی نقش مثبتی دارد، زحمت و تلاش ای چهل ساله در وزارت جهاد کشاورزی را نادیده نگیریم، این تلاش ها در راستای اتکا، استقلال و کاهش وابستگی بوده است.

قوامی با اشاره به فعالیت و مدیریت در بخش ترویج  در سوابق وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی گفت: مهمترین مساله در بخش کشاورزی، ترویج است زیرا بهره وری پایین در بخش کشاورزی نیازمند توسعه مباحث ترویجی و ایجاد انسجام در بهره برداران است و این نقطه قوت در سوابق آقای خاوازی است که می تواند به عنوان فرصت تلقی شود.

نماینده اسفراین عملگرایی، نوآوری، توانمندی، مسئولیت پذیری و تعامل را از ویژگی های وزیر پیشنهادی جهاد کشاوری دانست و افزود: این ویژگی ها به عنوان نقاط قوت یک مدیر برای ایجاد محیطی منسجم در راستای دستیابی به اهداف مورد نظر است و نقاط قوت آقای خاوازی را به عنوان یک فرصت در بخش کشاورزی در نظر بگیریم.

قوامی حضور با اشاره به سابقه مدیریتی خاوازی در بخش تحقیقات آن را زمینه اتصال علم و عمل در وزارت جهاد کشاورزی عنوان و اظهار کرد: چرا از این فرصت چشم پوشی کنیم، این را فرصت بدانیم و توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم.

وی با اشاره به هزینه کرد ارز کشور در بخش واردات گفت: این نکته مهمی است که ایشان می توان در جهت بحث صادرات در شرایط فعلی نقش خوبی را ایفا کند، دولت وزیر پیشنهادی را در صادرات محصولات کشاورزی کمک کند.

قوامی خطاب به وزیر پیشنهادی و دولت گفت: برای تامین ماشین آلات کشاورزی یک خط اعتباری داده شده، اما نوسانات قیمت ها آسیب زده است و همکاری وزارت صمت و کارخانجات با این بخش نیاز است که یک دیوار دفاعی ایجاد شود که کشاورزان در تامین ماشین آلات کشاورزی با چالش مواجه نشوند.

وی با اشاره به موضوع روغن و ذرت در برنامه های پیشنهادی وزیر پیشنهادی گفت: در سال زراعی جاری با کشت کلزا بنا شده است که تا حدودی این بخش کاهش وابستگی داشته باشد و دولت در مقابله با رانت در این زمینه قوی تر عمل کند که بر مردم و فعالان این بخش فشار وارد نشود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر سلامت مالی مدیران آن را از ویژگی های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی برشمرد وگفت: با توجه به بحث تعرفه گذاری ها، امیدواریم ایشان شورای اقتصاد از مصالح بخش کشاورزی دفاع کنند.

وی از نمایندگان درخواست کرد که با رای اعتماد به کاظم خاوازی  فضای وزارت جهاد کشاورزی را به سمت کارآمدی و اثر بخشی هدایت کنند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...