مصرف سرانه گندم در هرمزگان به ۱۸هزار تن رسید - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مصرف سرانه گندم در هرمزگان به ۱۸هزار تن رسید

مصرف سرانه ماهانه کندم در هرمزگان به ۱۸هزار تن رسید و تولید افزون بر ۵۵هزار تن، ۲۱درصد نیاز استان به این محصول را تامین می کند.

به گزارش اکودام، مدیر زراعت جهادکشاورزی هرمزگان روز یکشنبه افزود: با توجه به تامین بذر گندم در سال جاری و توزیع ۲هزار و ۵۰۰ تن از این محصول، پیش بینی می شود از پانزدهم فرودین ماه ۹۹برداشت گندم جهش ۱۱ درصدی را به همراه خواهد داشت.

سیدرضا امیری زاده افزود: در سال زراعی گذشته سطح کشت گندم هرمزگان ۱۱هزار و ۳۹۳هکتار بود که با توجه به خسارت ۶۰درصدی به ۳هزار و ۵۰۰هکتار از مزارع بر اثر طوفان و سیل، در اواخر اسفندماه ۹۸ و اوایل فروردین ماه سال جاری ۴۹هزار و ۶۶۴تن از این محصول تولید شد.

وی بیان کرد: سازمان جهادکشاورزی استان با استفاده بهینه از عواملی شامل، نیروی انسانی، بکارگیری دانش نوین، ظرفیت های منطقه، تامین و توزیع نهاده ها، تدارک تجهیزات و امکانات مورد نیاز بر اساس برنامه های ابلاغی اقدام به برنامه ریزی کشت گندم در سطح ۱۱هزار و ۵۶۳هکتار در ۶شهرستان کرده است.

در بخش زراعت هرمزگان برای یک هزار و ۷۰۳نفر گندم کار به طور مستقیم و یک هزار و ۴۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است و گندم های تولیدی در استان کمتر از یک درصد نیاز کشور به گندم را تامین می کند.

شیرودی، چمران، سیروان، مهرگان و چمران ۲ از ارقام کشت شده در مزارع گندم استان هرمزگان است و شهرهای حاجی آباد، رودان، بستک، پارسیان، بندرعباس و میناب از مهم‌ ترین مناطق کشت گندم در این استان می باشد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...

کشاورزیتخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات

به گزارش خبرگزاری مهر، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ هیأت وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات...

کشاورزیدولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رصد...