مبارزه با کانون‌های ملخ در ۱۵۵هکتار از اراضی کشاورزی قزوین اجراشد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

مبارزه با کانون‌های ملخ در ۱۵۵هکتار از اراضی کشاورزی قزوین اجراشد

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون مبارزه با آفت ملخ در سطح ۱۵۵ هکتار عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی کشاورزی بخش طارم سفلی انجام شده است.

به گزارش اکودام مجید اسماعیلی اظهار کرد: با توجه شرایط جوی مبارزه با آفت مبلخ از اوایل فروردین ماه سال جاری توسط ۵ اکیپ آغاز و پیش بینی می‌شود در سطح ۱۵ هزار هکتار مبارزه با ملخ در استان انجام شود که مهمترین کانون آن در بخش طارم سفلی شهرستان قزوین است.

وی افزود: همچنین امسال عملیات ردیابی، دیده بانی و پایش ملخ در سطح ۶۰ هزار هکتار از کانون‌های این آفت عمومی انجام می‌شود.

اسماعیلی عملیات کنترل ملخ از اوایل فروردین‌ماه سال جاری در بخش طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین آغازشده و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر خردادماه ادامه یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه ملخ‌های موجود در منطقه از نوع مراکشی، شاخه بلند البرز و ایتالیایی است گفت: عمده مبارزه با آفت ملخ مربوط به ملخ مراکشی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به اقدامات به‌موقع و پیشگیرانه؛ تاکنون خسارت آفت ملخ به باغات و مزارع استان وارد نشده است.

اسماعیلی در پایان به کشاورزان توصیه کرد: به‌محض مشاهده ملخ در اماکن؛ نسبت به اطلاع‌رسانی به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مربوطه اقدام کنند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیاسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۵) برابر ب...

کشاورزیهرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا گودرزی در نشست بررسی نحوه اجرا و عملیاتی کردن تمام استعلامات ثبتی در حوزه امور اراضی گفت: ...

کشاورزیرفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس مصوبه هشتادمین نشست هیات مقررات زدایی در پایان سال گذشته، دبیرخانه این هیأت موظف بود تا م...

کشاورزیسه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان...