تجارب کرونایی ایران در اختیار سایر کشورها قرار می گیرد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۴ فروردین ۱۳۹۹
کد خبر :12876
نام خبرنگار : دبیر خبر
دسته بندی : بهداشت و سلامت
منبع : خبرگزاری مهر

تجارب کرونایی ایران در اختیار سایر کشورها قرار می گیرد

رئیس کمیته مستند سازی مقابله با کرونا گفت: تجارب ایران در زمینه بیماری کرونا، در اختیار سایر کشورها قرار می گیرد.

محمد آسایی مشاور وزیر بهداشت در امور بهداشتی پیش از ظهر پنج شنبه در ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، اظهار کرد: در همان اوایلی که بیماری در کشور ما تشخیص داده شد، ما موارد ایمنی را در مرزها، چه هوایی و چه زمینی به کار گرفتیم. قرنطینه‌هایی در دو طرف مرزها به ویژه مرز پاکستان و افغانستان ایجاد کردیم و شروع به غربالگری کردیم.

وی افزود: وزارت بهداشت همکاری‌های بسیار نزدیکی با وزارت خارجه و به ویژه سفارتخانه‌های مستقر در تهران داشت، تا به امروز ۳ جلسه با سفارتخانه‌ها داشته ایم و بیمارستان‌هایی را برای مراجعه اتباع خارجی مشخص کردیم که این کار دلنگرانی های اتباع خارجی را کم کرد.

رئیس کمیته مستند سازی مقابله با کرونا گفت: از تجارب سایر کشورها بهره مند شدیم و با چین و سازمان جهانی بهداشت ارتباط برقرار کردیم و مقالات را جمع آوری کردیم و در یک سایت تلگرامی در اختیار همه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها قرار گرفت تا بتوانیم راه‌های جدیدی برای مقابله با این بیماری داشته باشیم.

آسایی ادامه داد: با توجه به اینکه این ویروس حدود ۲ ماه است در ایران شیوع پیدا کرده ما توانسته ایم تجارب بسیاری را به دست بیاوریم که به زودی به زبان انگلیسی ترجمه و در اختیار سایر کشورها قرار می‌گیرد.

وی گفت: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت قرار بود در اواسط اسفند اجرا شود که به دلیل بیماری کرونا به تعویق افتاد البته به صورت آزمایشی در ۳ شهرستان این طرح انجام شد که امیدواریم بتوانیم زودتر این طرح را اجرایی کنیم.

رئیس کمیته مستند سازی مقابله با کرونا در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا آماری از ابتلای کادر درمانی در کشورهای دیگر هم دارید یا خیر، بیان کرد: محافظت از نیروی انسانی (کادر درمانی) و ارتقای علمی آنها یکی از موارد بسیار مهم برای وزارت بهداشت بوده است، چون که میزان محافظت از کادر درمانی در بیمارستان‌های هر کشور متفاوت است. در مرگ و میر نیروی انسانی هر کشور هم آمار مختلفی وجود دارد و تا الان آمار دقیقی از فوتی‌های کادر درمانی در هیچ کشوری منتشر نشده است، ما در هفته‌های اول وسایل پیشگیری مناسبی نداشتیم ولی الان در شرایط خوبی هستیم.

آسایی خاطرنشان کرد: شیفت بندی مناسب می‌تواند کمک بسیاری برای حفاظت از جان کادر درمانی داشته باشد.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...