بخش کشاورزی با رشد ۷ درصدی آماده جهش تولید - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر

بخش کشاورزی با رشد ۷ درصدی آماده جهش تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بخش کشاورزی بوشهر با تجربه رشد۷ درصدی آماده جهش تولید است.

محمدتقی منوچهری افزود: در سال ۹۸ بیشترین رشد در بین همه بخش‌های اقتصادی این استان به میزان۷  درصد مربوط به بخش کشاورزی است که با این تجربه آماده جهش تولید است.

وی افزود: بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش‌ها به لحاظ شرایط خاص اقلیمی و الزاماتی که برای تولید نیاز دارد خاص است و انتظار می‌رود با اختصاص اعتبار و تسهیلات ویژه در سال جهش تولید این رشد و افزایش آن همچنان ادامه داشته باشد.

منوچهری بیان کرد: سال گذشته ۶۲ میلیارد و ۳۰۰  میلیون تومان تسهیلات به ۱۰۲ واحد تولیدی برای رفع موانع تولید و رونق بخش کشاورزی اختصاص پرداخت شد که این میزان تسهیلات نقشی مهم در فعال سازی واحدهای تولیدی کشاورزی راکد در این استان داشته‌است.

وی  با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در رونق بخش کشاورزی اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۸۶۹  فقره تسهیلات به میزان ۱۹۵  میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال روستایی به بخش کشاورزی استان اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات سه هزار و ۲۳ شغل در بخش‌های مختلف کشاورزی در استان بوشهر ایجاد شد.

منوچهری افزو د: در دو سال گذشته تسهیلات خوبی در قالب اشتغال روستایی و عشایری پرداخت شده است.  انتظار می‌رود امسال نیز با اختصاص تسهیلات مناسب به بخش کشاورزی شاهد جهش تولید در زیربخش‌های مختلف کشاورزی باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به شعار جهش تولید تامین نهاده‌های لازم از جمله کود، سم، آفت کش، مکمل‌های دام و طیور، واکسن و سایر موارد و الزامات دیگر بخش کشاورزی از جمله سیاست‌های این سازمان در سال جاری است.

منوچهری افزود: تامین نهاده‌های بخش کشاورزی به صورت کامل با هدف نبود نگرانی در بخش کشاورزی تا پیش از شروع فصل زراعی از برنامه‌های این سازمان است.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...