پیش‌بینی خرید ۱۰۸ هزار تن گندم در استان بوشهر - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی بوشهر:

پیش‌بینی خرید ۱۰۸ هزار تن گندم در استان بوشهر

بوشهر- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر از پیش‌بینی خرید ۱۰۸ هزار تن گندم در استان بوشهر خبر داد.

سید محمد هاشمی اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی و به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، تب سنج در اختیار مراکز خرید قرارگرفته تا کشاورزان قبل از ورود به مرکز کنترل شوند.

وی تصریح کرد: به همه افرادی که قصد ورود به مراکز خرید را دارند یک جفت دستکش و ماسک تحویل می‌شود و همه خودروهای حامل گندم هنگام ورود ضدعفونی می‌شوند.

هاشمی افزود: شش مرکز شامل انبار چغادک، سیلوی برازجان و کارخانه‌های آرد استان تجهیز شده و آماده خرید تضمینی گندم از کشاورزان هستند.

وی با بیان اینکه ساعات کار مراکز از ساعت ۸ تا ۱۷ است و در صورت ایجاد تراکم، ساعات کار افزایش خواهد یافت گفت: کشاورزان از تجمع در مراکز خرید گندم خودداری کنند، زیرا این مراکز تا پایان تیر فعال خواهند بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار بود که برداشت گندم از پنجم فروردین آغاز شود اما بارندگی موجب تأخیر در برداشت و خرید شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال مقدار ۱۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری خواهد شود اضافه کرد: بانک عامل برای پرداخت وجه گندم، بانک کشاورزی است.

هاشمی افزود: آن دسته از کشاورزان که در بانک کشاورزی حساب ندارند، اقدام به افتتاح حساب بکنند تا در پرداخت وجه گندم تسریع شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خرید گندم بر اساس ثبت اطلاعات در سامانه پهنه بندی و داده‌های کشاورزی امکان‌پذیر است کشاورزان باید برای ثبت اطلاعات خود را در این سامانه که از سوی ادارات جهاد کشاورزی و یا مراکز خدمات کشاورزی صورت می‌گیرد، اقدام کنند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...