خسارت بارندگی به ۳۰ رأس دام و بیش از هزار هکتار اراضی کشاورزی جهرم - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر جهاد کشاورزی جهرم خبر داد

خسارت بارندگی به ۳۰ رأس دام و بیش از هزار هکتار اراضی کشاورزی جهرم

جوکار با اشاره به خسارت های عدیده باران سیل آسا به بخش کشاورزی شهرستان جهرم گفت: بارندگی به ۳۰ رأس دام و بیش از هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

«علی جوکار» ، امروز (شنبه ۹ فروردین) در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارات ناشی از بارندگی های اخیر در شهرستان جهرم، گفت: بارندگی ابتدای سال جاری در جهرم خسارت هایی را به بخش های باغی و زارعی شهرستان جهرم وارد کرده است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی جهرم با اشاره به مشهود بودن آثار خسارت ها در تولیدات باغ ها و مزارع، افزود: بارندگی شددی در این شهرستان بیش از هزار و صد هکتار از اراضی و باغات را در برگرفته و در مجموع بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال خسارت به بار آورده است.
وی با اشاره به اینکه پیش از شروع بارندگی ها، هشدارهای لازم در خصوص احتمال بارش سیل و تگرگ به کشاورزان داده شده بود، خاطرنشان کرد: مزارع گندم، جو، سبزی و صیفی تحت تاثیر خسارت ها قرار گرفت.
جوکار با اشاره به خسارت های ناشی از بارندگی سیل آسا و طوفان به دام های سبک نیز گفت: بیش از ۳۰ راس دام سبک در این رخداد تلف شده اند که برآورد میزان آن بیش از یکصد میلیون ریال است .
وی به لزوم بیمه شدن محصولات کشاورزی در راستای جبران خسارت ها، بر ترویج و اشاعه فرهنگ بیمه به عنوان تنها راهکار جبران خسارت بهره برداران تاکید کرد که به طور جدی و مستمر در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی جهرم قرار دارد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...

کشاورزیتخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات

به گزارش خبرگزاری مهر، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ هیأت وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات...