کشت پنبه در گلستان از اواخر فروردین - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کشت پنبه در گلستان از اواخر فروردین

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان گفت: طبق توصیه سازمان تحقیقات بهترین زمان کشت پنبه در گلستان اواخر فروردین است.

علی موسی خانی، رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: کشاورزانی که مزارع کلزای آن‌ها وارد فاز گلدهی شده است باید حتما مصرف قارچ کش را حداقل یکبار در دستور کار خود قرار دهند.
او افزود: مزارعی هم که تازه وارد فاز گلدهی شده اند و از لحاظ رشدی عقب هستند می‌توانند تا میزان ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار سولفات آمونیام برای عملکرد بیشتر مصرف کنند.
موسی خانی ادامه داد: در بحث چغندر قند کشاورزان استان اقدماتی مانند تنک و نشا را باید تاکنون انجام داده باشند و به بحث کنترل علف‌های هرز و کوددهی بپردازند.
موسی خانی گفت: از ۱۵ فروردین ماه قرارداد کشت پنبه در استان آغاز می‌شود و حدود ۷۰۰ تن بذر داخلی و وارداتی برای کشاورزان گلستانی تدارک دیده شده است.
او افزود: کشاورزان گلستانی می‌توانند به مراکز جهاد کشاورزی در استان مراجعه کنند و با در دست داشتن معرفی نامه از مراکز توزیع، بذر خود را دریافت کنند.
موسی خانی ادامه داد: تاریخ کشتی که موسسه تحقیقات اعلام کرده از اواخر فروردین ماه است و دمای خاک باید به بالای ۱۵ درجه سانتی گراد برسد.
سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...