اختصاص ۷۴ هزار هکتار به کشت محصولات بهاره - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اختصاص ۷۴ هزار هکتار به کشت محصولات بهاره

74 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی ، امسال زیر کشت محصولات بهاره قرار می گیرد.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی عمده ترین محصولات بهاره استان شامل علوفه، چغندر، ذرت علوفه ای، حبوبات و لوبیا، سبزی و سیفی جات عنوان کرد .

وی گفت: اگر چه در برخی از محصولات از جمله چغندرقند افزایش کشت را داریم اما امسال همانند پارسال ، افزایش سطح زیرکشت بهاره نداریم و برنامه سازمان و وزارت جهادکشاورزی افزایش تولید در واحد سطح ، و بهره وری بهتر در مصرف آب است .

کیشانی در ادامه به کشاورزان توصیه کرد ، ضمن رعایت تاریخ کشت محصولات، آن دسته از کشاورزانی که محصول چغندرقند کشت می کنند هرچه سریعتر نسبت به عقدقرارداد با کارخانجات قند منعقد و سعی کنند در اولین فرصت بدون اینکه تاریخ کاشت را از دست دهند نسبت به کشت محصول اقدام کنند زیرا ، کشت به موقع موجب افزایش عملکرد تولید می شود.

وی در خصوص محصولات سبزی و سیفی نیز گفت: کشاورزان با رعایت الگوی کشت با مساعد شدن هوا، نسبت به آماده سازی زمین اقدام کنند.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی همچنین از کشاورزان خواست تا از بذر اصلاح شده و گواهی شده که مورد تایید مراکز تحقیقاتی است برای کشت استفاده کنند.
کیشانی در پایان توسعه کشت چغندر علوفه ای را از جمله برنامه های مدیریت زراعت در سالجاری عنوان کرد.
کشت بهاره در استان از اواسط فرورین آغاز و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیسه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان...

کشاورزیکمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان برگزاری دومین اجلاس همکاری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی، کمیته ...