توسعه استان کردستان به بخش کشاورزی گره خورده است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توسعه استان کردستان به بخش کشاورزی گره خورده است

استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت استان در بخش کشاورزی، گفت: رشد و توسعە استان وابستە بە بخش کشاورزی است و از همە ظرفیت‌ها باید برای توسعە کشاورزی استفادە شود.

به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه رسالت سنگینی در بخش کشاورزی به عهده ما است، اظهار داشت: بخش کشاورزی همواره باید توام با تحول و ایده‌های نو باشد و روند رو به رشد این حوزه نباید متوقف شود.

وی افزود: کشاورزان ما علیرغم وجود مشکلات و زمین‌های دیم توانستند رتبه دوم کشور در تولید گندم را حفظ کنند و ما می توانیم با تلاش بیشتر شرایط را بهبود ببخشیم.

استاندار کردستان ادامه داد: ما هم اکنون سالانه ۱۰۰ هزار تن تولید گوشت سفید در استان داریم و مصرف استان ۴۵ هزار تن است که نشان دهنده برنامه ریزی و درایت در این حوزه است.

مرادنیا یادآور شد: سالجاری باید متفاوت از سال قبل باشد واز همه مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی می‌خواهم کماکان با روحیه جهادی در تولید پیشقدم و پیشرو باشند.

وی بیان کرد: امیدواریم طرح‌های پیشران کشاورزی شامل افزایش تولید گوشت قرمز، توسعه باغات و تبدیل اراضی دیم به آبی به سرعت محقق شود.

استاندار کردستان گفت: مدیران جهاد کشاورزی استان همواره شیوه‌های نوین کشاورزی برای افزایش تولید و درآمد مردم را ترویج کنند و ما نیز از هر تلاشی در جهت رونق بخش کشاورزی دریغ نخواهیم کرد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات خالد جعفری تقدیر و محمدفرید سپری در سمت رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان معرفی شد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: بنا بر پیش بینی اداره...

کشاورزیصادرات محصولات شیلاتی به ۲۱۰ هزار تن رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین حسینی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، در جریان بازدید از نمایشگاه اک...

کشاورزیتاکید بر تسریع استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر، ایوب فصاحت، سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در نخستین نشست منطقه‌ای رؤسای سازمان جهاد کشا...

کشاورزیکاهش برنج خارجی و خطر افزایش قیمت‌ها/مدیریت بهینه دربازار تخم‌مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، رصد بازار کالاهای اساسی حاکی از بازاری آرام برای تخم مرغ و گوشت مرغ بوده که قیمت‌ها نسبت به دو ما...