سمپاشی بیش از ۳۳ هزار هکتار از علف‌های هرز مزارع گندم وجو - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سمپاشی بیش از ۳۳ هزار هکتار از علف‌های هرز مزارع گندم وجو

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: تاکنون در سطحی بالغ بر ۳۳ هزار هکتار عملیات مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم وجو شهرستان کرمانشاه انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت مبارزه با علف‌های هرز و تاثیر آن بر کیفیت محصولات تولیدی،  تاکنون در سطحی بالغ بر ۳۳ هزار هکتار عملیات مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم وجو شهرستان کرمانشاه انجام شده است.

شهرام آشتاب افزود: وجود علف‌های هرز در مزارع گندم و جو باعث کاهش عملکرد و کاهش کیفیت محصول می‌شود و حتی گاهی اوقات خسارت ناشی از علف‌های هرز،  از خسارت آفات و بیماری‌ها نیز بیشتر است و این مهم بیانگر آن است که باید مبارزه به موقع و اصولی با علف‌های هرز جدی گرفته شود.

آشتاب   بیان کرد: سطح زیر کشت گندم و جو شهرستان کرمانشاه در سال زراعی ۹۹-۹۸ بیش از ۲۰۵ هزار هکتار است که از این سطح ۱۱۰۷۶۱ هکتار گندم و ۹۴۲۸۳ هکتار جو می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه بیان کرد: با توجه به محدودیت زمانی جهت کنترل علف‌های هرز، آن دسته از کشاورزانی که تاکنون مبارزه شیمیایی انجام نداده اند، در اسرع وقت نسبت به سمپاشی مزارع اقدام کنند.

او در پایان ضمن تشکر از زحمات همکاران مراکز ترویج و خدمات افزود: با توجه به اهمیت مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن گندم در بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، لازم است تمامی همکاران مراکز و مدیریت بر اساس برنامه شیفت بندی، ضمن حضور مستمر در روستاها، توصیه‌های لازم را به کشاورزان اعلام کنند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...