برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از مرز ٨ هزار تن گذشت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر از مرز ٨ هزار تن گذشت

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهرگفت: افزون بر هشت هزار تن خیار از اواخر آبان گذشته تاکنون از گلخانه‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر اظهار داشت: تاکنون از محل فروش خیار گلخانه‌ای بالغ بر ١٢٠ میلیارد ریال عاید کشاورزان ایرانشهر شده است.

وی افزود: کشاورزان ایرانشهری امسال بیش‌از ۵۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت محصول خیار گلخانه‌ای اختصاص داده‌اند که پیش بینی می‌شود از این سطح بیش از ٩ هزار تن محصول برداشت کنند.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: استفاده بهینه از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالای این محصول موجب شده کشاورزان ایرانشهری هر سال سطح زیرکشت خیار گلخانه‌ای را افزایش دهند.

وی بیان کرد: از هر هکتار گلخانه به طور متوسط ۱۵۰ تن خیار برداشت شده و این در حالیست که در فضای باز در هر هکتار تنها ۵۰ تن خیار تولید می‌شود.

فیاضی با بیان اینکه خیار گلخانه‌ای ایرانشهر علاوه بر سیستان و بلوچستان به نقاط دیگر کشور نیز ارسال می‌شود افزود: کشت این محصول از اواخر مهر آغاز و برداشت آن پس از گذشت یک دوره ۴۰ روزه آغاز می‌شود و تا اردیبهشت ادامه دارد.

وی ادامه داد: بیش‌از ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم و ٣٠٠ نفر بطور غیر مستقیم در تولید و عرضه خیار گلخانه‌ای در شهرستان ایرانشهر مشغول بکار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: با توجه به محدودیت آبی و خاکی اهمیت افزایش تولید درواحد سطح بیش از پیش احساس می‌شود به همین سبب کشت گلخانه‌ای علاوه بر استفاده از روش‌های تغذیه‌ای صحیح و کارشناسی با ریزمغذی‌ها و سایر روش‌های تولید و بهره برداری فشرده از زمین با بهره گیری از تکنیک‌های جدید، حتی کشاورزانی که اراضی کوچک دارند و دارای محدودیت آبی هستند قادر به کسب درآمد کافی خواهند بود.

وی بیان کرد: کشت محصول خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر برای نخستین بار به صورت آزمایشی در سطح ۲هکتار در سال ۱۳۷۸صورت گرفت که در پی آن با توجه به سوددهی خوب این محصول کشاورزان هر سال سطح زیر کشت آن را افزایش دادند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: برای کالاهای اساسی ...

کشاورزی۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری آب ایران مهرزاد احسانی رئیس حوضه آبریز رودخانه زهره جراحی و حوضه‌های جنوبی و د...

کشاورزیصادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیری...

کشاورزیمرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»

به گزارش خبرنگار مهر، هر گاه حجم و میزان کالایی در بازار بیش از نیاز باشد و کاهش قیمت‌ها موجب زیان تولیدکننده شود دولت و...