قیمت گوجه‌فرنگی در استان بوشهر کاهش یافت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

قیمت گوجه‌فرنگی در استان بوشهر کاهش یافت

تاکنون ۵۳۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل از اراضی استان بوشهر برداشت شده و قیمت این محصول اکنون در مزارع هر کیلوگرم بین یک‌هزار تا ۱۴۰۰ تومان است.

یکی از محصولات مهم کشاورزی استان بوشهر که این‌روزها برداشت آن رو به پایان است گوجه فرنگی خارج از فصل است.

هر ساله کشت گوجه فرنگی در استان بوشهر از اواخر مرداد ماه آغاز می‌شود و کشاورزان نخستین برداشت محصول را از آذر ماه اواخر فصل پاییز وارد بازار می‌کنند.

در راستای رعایت الگوی کشت برای مقابله با خشکسالی و صرفه‌جویی در مصرف آب امسال افزون بر ۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع استان بوشهر به تولید گوجه فرنگی خارج از فصل اختصاص یافت.

دیر، دشتستان، دشتی از عمده مناطق کشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل است

شهرستان‌های دیر، کنگان، دشتستان، دشتی و جم از عمده مناطق کشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل است که برداشت این محصول تا اواخر فروردین ادامه دارد و بیش‌ترین میزان تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر به ترتیب مربوط به شهرستان‌های دیر، دشتی و دشتستان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه برداشت محصول گوجه‌فرنگی از اراضی استان بوشهر رو به پایان است اظهار داشت: تاکنون افزون بر ۵۳۰ هزار تن گوجه فرنگی از اراضی استان بوشهر برداشت شده است.

خسرو عمرانی با اشاره به اینکه گوجه فرنگی خارج از فصل در شش شهرستان استان بوشهر تولید می‌شود بیان کرد: بیش‌ترین میزان تولید گوجه‌فرنگی در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های دیر، دشتی و دشتستان است.

تولید ۶۰۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر

وی، با بیان اینکه امسال ۱۱ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان تحت کشت محصول گوجه فرنگی قرار گرفته است افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۶۰۰ هزار تن، محصول گوجه فرنگی از مزارع استان بوشهر برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از کاهش قیمت گوجه فرنگی در مزارع استان خبر داد و خاطر نشان کرد: قیمت این محصول اکنون در مزارع هر کیلوگرم بین یک‌هزار تا ۱۴۰۰ تومان است.

بیش از ۶۰ درصد گوجه فرنگی خارج از فصل در شهرستان دیر تولید می‌شود

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان دیر با بیان اینکه کشاورزان دست از برداشت کشیده‌اند تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد اراضی و تولید محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر در شهرستان دیر قرار دارد.

عیسی محمددوست با بیان اینکه کشاورزان شهرستان دیر از سطح ۵۲۰۰ هکتار تاکنون ۳۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل برداشت کرده‌اند گفت: به سبب نبود کارگر و تعطیلی بازارها اکنون برداشت گوجه فرنگی در اراضی شهرستان دیر انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه محصول گوجه فرنگی برداشت نشده نیاز به حمایت برای خرید از کشاورزان دارد تاکید کرد: در صورت برداشت نشدن این محصول، گوجه فرنگی در مزارع از بین می‌رود.

وی، قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در مزارع شهرستان دیر را ۱۴۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان دانست و بیان کرد: گوجه فرنگی گلخانه‌ای نیز هر کیلوگرم ۳ هزار تا ۴هزار تومان است و این در حالی است که خریدار ندارد.

با این توصیف انتظار می‌رود در راستای حمایت از محصول کشاورزان، زمینه توافقی گوجه فرنگی خارچ از فصل کشاورزان فراهم شود تا ضمن تامین نیاز بازار، گوجه فرنگی درجه ۲ به بالا هم به کارخانه‌های تولید رب تحویل شود.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...