سهم کشاورز چینی از مهار کرونا، تلاش برای بازگشت به شرایط تولید - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سهم من از مهار کرونا،

سهم کشاورز چینی از مهار کرونا، تلاش برای بازگشت به شرایط تولید

کشاورزان چینی همچون بسیاری از اقشار دیگر مردم این کشور تلاش گسترده ای کرده اند تا با تولید محصولات و ارسال آنها به مناطق مختلف تا حد امکان مایحتاج مردم را در این شرایط که شیوع کرونا باعث بروز چالش های زیادی شده است، تامین کنند.

با توجه به اینکه چین یک کشور بزرگ است و بخش عمده ای از مواد غذایی و محصولات مصرفی مردم، توسط کشاورزان بومی و در داخل کشور تامین می شود شیوع کرونا در همان روزهای نخست مشکلات زیادی را برای مردم و کشاورزان ایجاد کرد.

«جیو شیانگ» کشاورز و روستایی ۴۵ ساله ای که در حاشیه شهر پکن زندگی می کند، می گوید: همه کشاورزان مانند من در این روزهای سخت می خواستند در کنار مردم بایستند.

از او در باره نحوه تامین بذر و اقلام مورد نیاز برای کشت محصول پرسیدم و گفت: یکی از سخت ترین مشکلاتی که با آن مواجه بودیم این بود که به علت شیوع کرونا بسیاری از کسانی که این اقلام را بین کشاورزان توزیع می کردند، فعالیت خود را متوقف کردند.

جیو گفت: مجبور شدیم از راه های دیگر برای تامین بذر و محصولات کشاورزی استفاده کنیم تا مبادا زنجیره ارسال محصولات کشاورزی به بازار مختل شود دو ماه است برای اینکه دچار کمبود محصولات کشاورزی و سبزیجات در بازار بزرگ چین نشویم، خریدهایمان را اینترنتی انجام می دهیم.

اصولا شبکه بزرگی از بازرگانان، شرکت های بزرگ و تامین کنندگان اصلی این اقلام را در طول سال برای کشاورزان تامین می کنند اما جیو تصریح کرد پس از شیوع کرونا این شرایط تغییر کرده و میلیون ها کشاورز در چین با کمبود کود شیمیایی،  بذر و ماشین آلات روبرو شدند.

به گفته وی حتی اکنون هم بسیاری از این شرکت ها فعالیت هایشان را به طور کامل از سر نگرفته اند و میلیون ها نفر از روستاییان و کشاورزان برای کارهای روزمره و کشت و کار این اقلام را از طریق شبکه های اینترنتی تامین می کنند.

وی بسته بودن راه ها،  کارخانه ها و بزرگراه ها را از دیگر مشکلاتی دانست که به تامین کنندگان کالاهای مورد نیاز اجازه نمی دهد تا عبور و مرور راحتی داشته باشند و برای همین شبکه های پستی اکنون بهترین مراکز برای تامین کالاها هستند.

شرکت علی بابا بتازگی در اطلاعیه ای اعلام کرد که میزان خریدهای کشاورزی نظیر ماشین آلات به صورت اینترنتی ۸۰ درصد افزایش یافته است و بسیاری کشاورزان این اقلام را از طریق اینترنت تهیه می کنند.

این شرکت چینی گفته است در مورد برخی کالاهای مورد نیاز کشاورزان خرید بذر و کود شیمیایی، خریدهای اینترنت نیز تا مرز ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

کشاورزان چینی بر این باورند که شیوع ویروس کرونا برای آنها این درس را داشت که مدیریت بر زنجیره تولید و عرضه کالا در کشور در چنین مواقعی تا چه اندازه با اهمیت است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...