برآورد کشت گندم با همکاری پژوهشگاه فضایی ایران - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
در تفاهم نامه سازمان برنامه با وزارت جهاد

برآورد کشت گندم با همکاری پژوهشگاه فضایی ایران

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران: با داده‌های پژوهشگاه، کشت گندم را برآورد خواهیم کرد و دولت در خرید تضمینی آن از این داده‌ ها استفاده می‌کند.

دکتر حسینی صمیمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در تفاهم نامه‌ای که با سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی منعقد کرده ایم برآورد کشت گندم را انجام خواهیم داد تا از طریق داده‌های ما آمار دقیقی در بحث خرید تضمینی دولت فراهم شود و میزان خرید تضمینی براساس داده‌های ما انجام خواهد شد.

وی گفت: در سیل فروردین امسال هم نقشه‌هایی از طریق پژوهشگاه علوم فضایی تهیه شد و براساس تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای، روند گسترش سیل در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گرفت و وزارت کشور هم مبنای برآورد خساراتش از طریق همین نقشه‌ها بود.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به حضور ایران در پنجاه و هفتمین اجلاس بین المللی کوپس افزود: یکی از سیاست‌های وزارت ارتباطات در حوزه فضایی تمرکز بر توسعه خدمات فضاپایه بوده است و در همین ارتباط یکی از طرح‌های ما مورد انتخاب وزارت خارجه قرار گرفت و این طرح را یکی از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه در این اجلاس ارائه کرد.

صمیمی گفت: طرح ما در خصوص همین تصویربرداری‌های ماهواره‌ای در بحث مدیریت بحران بود که در اجلاس ارائه شد و ما این مسیر فعالیت‌های صلح آمیز را ادامه خواهیم داد و به مجامع بین المللی ارائه می‌کنیم.

وی که در حاشیه نخستین رویداد تخصصی زنان در صنعت فضایی کشور با ما سخن می‌گفت، افزود: هم اکنون صنعت فضایی کشور از وجود بانوان متخصص بهره‌مند است و ماهواره ناهید یک با مدیریت یکی از بانوان فرهیخته برنامه ریزی شد و ماهواره پیام هم با راهبری یکی از بانوان طی مسیر داشت.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: ما همچنان شاهد ظهور و بروز متخصصان زن در صنعت فضایی هستیم و آن‌ها با انگیزه و دقت فراوانی پای کار هستند.

نخستین رویداد تخصصی زنان در صنعت فضایی کشور

نخستین رویداد تخصصی زنان در صنعت فضایی کشور در پژوهشگاه علوم فضایی برگزار شد.

هدف از برگزاری این رویداد معرفی نقش موثر زنان در مدیریت و راهبری طرح‌های ماهواره‌ای و سامانه‌های فضایی کشور است.

این امر از ماه‌ها پیش در پژوهشگاه فضایی ایران کلید خورد و در نشست‌های مستمر مدیریتی و کارشناسی، عناوین شاخص‌ها و اولویت‌ها بررسی شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز روز گذشته در مراسم بزرگداشت روز زن تاکید کرد که باید به زنان در حوزه اقتصاد دیجیتال فرصت بیشتری داد.

محمدجواد آذری جهرمی افزود: ۱۸ درصد جامعه استارتاپی را زنان تشکیل می‌دهند و مدیران طرح ماهواره ناهید و پیام، خانم هستند.

فاطمه علیمردانی ،مدیر روابط عمومی امور بین الملل پژوهشگاه فضایی ایران

نهادینه شدن نقش زنان در ساختار تشکیلات فضایی کشور

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل پژوهشگاه فضایی ایران گفت: هم اکنون نقش زنان در ساختار تشکیلات فضایی کشور نهادینه شده است.

خانم فاطمه علیمردانی در نخستین رویداد زنان در صنعت فضایی کشور، هدف از برگزاری رویداد را معرفی نقش زنان در توسعه علمی و فناوری حوزه فضایی کشور، صیانت و تقویت نقش زنان در عرصه‌های علمی – پژوهشی، اعتماد سازی بیشتر برای توسعه همکاری بانوان در حوزه‌های تخصصی طراحی و ساخت فضاپیما‌ها، توانمندسازی و افزایش خودباوری بانوان و تعامل با سایر بازیگران حوزه فضایی اعلام کرد.

وی گفت: تقویت بستری مناسب برای بالندگی و توان افزایی زنان در راستای چشم انداز صنعت فضایی کشور و نهادینه شدن نقش زنان در ساختار تشکیلات فضایی کشور از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است و زنان شرکت کننده در این رویداد از نقش و ماموریت خود در طراحی و ساخت ماهواره‌ها و سازه‌های فضایی و زیرسیستم‌های مختلف آن، خدمات فضاپایه، زیست فضا، برنامه ریزی و کنترل پروژه و استارت آپ‌ها می‌پردازند.

دبیر نخستین رویداد زنان در صنعت فضایی کشور از فعالیت زنان در پژوهشگاه فضایی ایران سخن گفت و افزود: مقایسه آماری روند مشارکت بانوان در تولیدات علمی پژوهشگاه در سال‌های ۹۱ تا ۹۸ نشان دهنده رشد ۱۰۳ درصدی تولیدات علمی از جمله مقالات، ثبت اختراعات و کتابهاست.

مدیر عامل یک شرکت هواپیمایی هم که به عنوان نخستین فارغ التحصیل حوزه هوا و فضا در این مراسم دعوت شده بود، گفت: ما در سال ۷۰ هیچگاه تصور نمی‌کردیم زنان در صنعت فضایی اینگونه بتوانند حضور پیدا کنند و امروز شاهد حضور تاثیرگذار زنان در حوزه‌های فضایی هستیم.
فرزانه شرف بافی پیشنهاد داد جامعه فضایی زنان ایران تشکیل شود.

در ادامه این رویداد چندین پنل برگزار شد که در این پنل‌ها خانم‌هایی که نقش کلیدی در پروژه‌های ماهواره‌ای ناهید یک، پیام امیرکبیر و شریف ست داشته اند سخنرانی کردند.

در میزگرد‌های دیگر این رویداد خانم‌هایی که در بحث استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های فضایی تخصص داشتند محور فعالیت‌های خود را مطرح کردند.

 

 

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...