۴۰۰ میلیارد ریال به طرح های آب و خاک کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۴۰۰ میلیارد ریال به طرح های آب و خاک کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح های حوزه آب و خاک مناطق مختلف استان اختصاص یافته است.

عبدالعلی بهاءالدینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این میزان اعتبار برای تکمیل ۲۵۰ طرح کوجک و بزرگ حوزه آب و خاک کهگیلویه و بویراحمد شامل تبدیل زمین های دیم به آبی،آبیاری نوین و سایر بخش ها تخصیص یافته است.

وی میزان اعتبار مصوب شده برای حوزه آب و خاک  استان در سال جاری را ۹۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و ابرازامیدواری کرد: تا پایان سال مالی جاری (پایان تیر ماه ۱۳۹۹) با اختصاص بودجه بیشتر بتوان شاهد افزایش زیرساخت های کشاورزی پایدار بود.

مدیرآب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد میزان اعتبار پیش بینی شده امسال استان برای توسعه آبیاری نوین را ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال از این اعتبار تخصیص یافته است.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد  اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و ۸۰۰ هکتار از زمین آبی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۸۵هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان آبی است گفت: تاکنون ۴۰درصد از این میزان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

بهاءالدینی تاکید کرد: در زمان حاضر برای ایجاد زیرساخت های آبیاری قطره ای در هر هکتار زمین کشاورزی ۱۳۵ میلیون ریال و آبیاری بارانی ۸۵ میلیون ریال پرداخت می شود.

وی عنوان کرد:هم اکنون ۳۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده است.

وی  بیان کرد: استان از نظر نسبت اجرای سیستم های آبیاری در زمین های آبی در بین استان های نخست کشور قرار دارد.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اجرای سیستم های نوین آبیاری در هر هکتار زمین کشاورزی، سالیانه چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب را در پی دارد.

وی افزایش بهره‌وری، سهولت آبیاری، امکان آبیاری زمین‌های شیب دار و جلوگیری از شست و شوی بی‌رویه خاک، صرفه جویی در نیروی کار و پیشگیری از کارهای سخت را از جمله مزایای استفاده از روش‌های نوین آبیاری ذکر کرد.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: احداث سدهای خاکی و بتنی،ساخت استخرها و خط انتقال آب،ایستگاه های پمپاژ و ساخت کانال های آبیاری از دیگر برنامه های در دست اجرای استان برای مدیریت بهینه مصرف آب است.
استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت ایران را در اختیار دارد.
این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی دارد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیرشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی عصر یکشنبه ضمن بازدید از غرفه استانداری خوزستان در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ...

کشاورزیمطالبات گندم کاران خوزستانی تا هفته آینده پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان اظهار کرد: از زمان آغاز فصل خرید گندم در استان خوزستان تاکنون ۶۰۰ هزار تن گندم ا...

کشاورزیشرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان به میزبانی استانداری ا...

کشاورزیافزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است

به گزارش خبرنگار مهر، شروع سال جدید تأثیر زیادی در قیمت بازار میوه نداشت اما نرخ‌ها را در بازار سبزی و صیفی‌جات افزایش د...