خوزستان گندم بیش از ۱۲ میلیون نفر را تامین می‌کند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان:

خوزستان گندم بیش از ۱۲ میلیون نفر را تامین می‌کند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه خوزستان پرچمدار تولید گندم است، گفت: این استان گندم ۱۲ و نیم میلیون نفر را تامین می‌کند.

خدارحم امیری‌زاده در آیین افتتاح سیلوی ۴۰ هزار تنی شهدای دشت آزادگان که امروز (۱۷بهمن ماه) در دشت آزادگان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان دارای ۲۸ سیلوی دولتی و خصوصی است و این سیلو هشتمین سیلوی دولتی استان است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خوزستان ۸ سال است که پرچمدار تولید گندم است و این استان گندم ۱۲ و نیم میلیون نفر را تامین می‌کند.

امیری زاده با بیان اینکه در خوزستان ۱۶ و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر گندم، در استان خوزستان برنجِ ۳۰ میلیون نفر و شکرِ ۳۱ میلیون نفر تامین می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: با توجه به وجود اراضی مستعد کشاورزی و گندم خیز بودن این شهرستان و تولید سالانه ۳۰ هزار تن گندم و فقدان مراکز ذخیره گندم در این شهرستان‌، این سیلو به بهره برداری رسید.

وی عنوان کرد: از ویژگی های ممتاز این سیلو، موقعیت مناسب مکانی است که بین شهرستان‌های هویزه و سوسنگرد واقع است. همچنین وجود ساختمان استراحت برای کشاورزان و رانندگان و سیستم اندازه گیری دمای گندم، از دیگر ویژگی های این مرکز است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...