بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۵۳۲ طرح در گلستان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۵۳۲ طرح در گلستان

آیین متمرکز بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۵۳۲ طرح عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی استان گلستان با هزینه ۲۹۰۰ میلیارد تومان شب پنجشنبه ۱۷ بهمن‌ماه با حضور دکتر واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور در استانداری گلستان برگزار شد

استاندار گلستان در این مراسم اظهار کرد: سال ۹۲ میزان مشارکت بخش دولتی در افتتاحات و کلنگ‌زنی‌های پروژه‌ها در گلستان ۱۸۶ میلیارد تومان و بخش خصوصی ۱۴۶ میلیارد تومان بوده و امسال این میزان در بخش دولتی به ۱۰۰۰ میلیارد تومان و بخش خصوصی ۲۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

هادی حق‌شناس بیان کرد: قبل از انقلاب تنها ۳ هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده بود اما در دهه فجر امسال با ۱۰ هزار هکتار زهکشی که در استان به بهره‌برداری می‌رسد، وسعت اراضی زهکشی شده به ۵۲ هزار هکتار خواهد رسید.

وی بابیان اینکه فروش استان به‌صورت خام فروشی است، گفت: با توجه به وجود ظرفیت کشاورزی و دامی در استان، باید تلاش کنیم محصولات را فراوری شده به دیگر استان‌ها و خارج از کشور صادر کنیم.

حق‌شناس با اشاره به سیل ابتدای امسال در استان، تصریح کرد: باوجود تحریم‌ها و مشکلات مالی، تاکنون ۱۰۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و یا تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت شد. البته این رقم با هزینه‌های بخش زیرساخت راه، تربیت‌بدنی، مدارس و غیره به ۳۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی بیان کرد: تاکنون ۲ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل ساخته و به مردم تحویل داده‌شده است. ۲ هزار واحد دیگر نیز در ایام دهه فجر به مردم تحویل داده خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان نیز در این مراسم گفت: باید کار و پروژه بزرگ در گلستان انجام شود تا زمینه‌ساز تحول و ایجاد اشتغال شود.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی با انتقاد از عملی نشدن وعده رئیس‌جمهور در خصوص طرح گردشگری آشوراده، بیان کرد: از زمان کلنگ زنی این طرح تاکنون فقط حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. موانع بسیاری بر سر راه این پروژه گذاشته شده است.

وی به افتتاح راه‌آهن ایران-ترکمنستان- قزاقستان با حضور روسای جمهور سه کشور اشاره کرد و گفت: همه بر این باور بودند با افتتاح این مسیر ریلی، تحول اساسی در استان روی دهد اما این چنین نشد و پروژه در بخش‌هایی دچار موانعی است.

وی خاطرنشان کرد: خلیج گرگان از سمت غرب در حال خشک شدن است و راه ارتباط خلیج با دریا تقریباً قطع‌شده است. اگر این خلیج مشکل داشته باشد، کل استان دچار مشکلات زیست‌محیطی خواهد شد.

سرخط اخبار آخرین اخبار

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...