۸۱ میلیارد تومان طرح دهه فجر در سلسله بهره برداری می شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳
فرماندار سلسله:

۸۱ میلیارد تومان طرح دهه فجر در سلسله بهره برداری می شود

فرماندار سلسله گفت: همزمان با دهه مبارک فجر در این شهرستان ۸۱ میلیارد تومان طرح بهره برداری می شود.

شریف خسروی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از شرکت تعاونی کارینو با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و مشکلاتی که در فروش نفت و جذب منابع خارجی وجود دارد، اظهار داشت: در چنین شرایطی و با وجود درآمدهای حداقلی، بهره برداری از ۸۱ میلیارد تومان طرح در شهرستان کوچکی همچون سلسله ستودنی است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در شهرستان، عنوان کرد: در اشتغالزایی و جذب تسهیلات توانستیم با ۴۲۰ درصد عملکرد و فاصله بسیار با شهرستان دوم، رتبه نخست را به خود اختصاص دهیم که می توان آن را محصول هماهنگی جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرینی امید در شهرستان و همراهی بانک های استان دانست.

خسروی با اشاره به اندیشه های مجری طرح کارینو و تحولاتی که در زمینه به نژادی دام سنگین در شهرستان سلسله ایجاد کرده است، بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۴۴ هزار راس دام سنگین و ۴۴۰ هزار راس دام سبک در شهرستان سلسله وجود دارد که در حال تغییر به سمت اصلاح نژاد هستند که در این راستا مردم شهرستان نیز بسیار پای کار هستند.

فرماندار سلسله  با اشاره به گردشگری و کشاورزی به عنوان مهمترین ظرفیت های شهرستان سلسله، خاطرنشان کرد: گرچه کشاورزی قابلیت ذاتی شهرستان است اما طرح توسعه شهرستان سلسله را بر همین مبنا تعریف کرده ایم که معاون اقتصادی استانداری لرستان هم در حوزه تولید و هم احیای واحدهای صنعتی نیز سهم بسیار مهمی داشتند که قابل قدردانی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز هدف اشتغال پایدار روستایی را توجه به ظرفیت های روستایی، فعالیت و ماندگاری روستاییان در روستاها و ایجاد درآمدی پایدار برای رفاه و افزایش مهاجرت معکوس عنوان کرد و افزود: امسال بیش از ۲۲۱ میلیارد تومان به یکهزار و ۲۵۳ طرح پرداخت تسهیلات صورت گرفته است.

علی آشتاب با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت، توجه به مناطق روستایی و عشایری است، ادامه داد: در سال ۹۸ با توجه به بروز سیل در استان وخسارت هایی که به بار آورد، میزان ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به این رقم افزوده شده که در این راستا اکنون ۲۰۰ میلیارد تومان طرح در دست بررسی در سیستم بانکی استان داریم.

سرخط اخبار آخرین اخبار

کشاورزیهر کیلوگرم گوشت مرغ ۸۵ تا ۹۱ هزار تومان به فروش می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، تنظیم‌گری در بازار کالاهای اساسی از حساسیت بالایی برخوردار بوده و با تأمین امنیت غذایی و امنیت ملی...

کشاورزیارتقای زنجیره ارزش گیاهان دارویی با استفاده ازدستاوردهای تحقیقاتی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین زینلی در نشست تخصصی با مجریان گیاهان دارویی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، کارشناسان و پژ...

کشاورزیروایتی از باغات سبز و سرخ هلو/اینجا بهشت میوه‌های تابستانی است!

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: به هر گوشه لرستان که نگاه کنید تاچشم کار می‌کند مزارع و باغات سفره‌ای سبز و سرخ و طلایی گس...

کشاورزیبسیاری از اراضی کشاورزی پلاک های ثبتی بهارستان غیرقابل کشت است

مجتبی مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر از وجود ۱۸ پلاک ثبتی دارای کاربری کشاورزی در بهارستان خبر داد و افزود: از این آمار پ...