مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، بنزین یا نفت سفید، تجهیزات گازسوز و مواد شیمیایی مراقبت از چمن، سه عامل خطر اصلی ابتلاء به ALS هستند که در گاراژها و پارکینگ‌ها یافت می‌شوند.

نتایج نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض هر یک از این موارد خطر ALS را حدود ۱۵ درصد افزایش می‌دهد.

به گفته محققان، سایر مواد شیمیایی موجود در گاراژها که خطر ابتلاء به ALS را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد شامل آفت کش‌ها، رنگ و لوازم نجاری است.

این خطرات در خانه‌های با گاراژ متصل به محل سکونت، بیشتر بود. به گفته محققان، جریان هوا از پارکینگ به فضای زندگی احتمالاً علت این موضوع است.

محقق ارشد «استوارت باترمن» از دانشگاه میشیگان، گفت: «به خصوص در فصل سرما، هوای گاراژ وقتی درب ورودی باز می‌شود به داخل خانه هجوم می‌آورد و جریان هوا کم و بیش به طور مداوم از طریق شکاف‌ها و منافذ کوچک در دیوارها و کف‌ها رخ می‌دهد.»

باترمن در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «بنابراین، منطقی است که نگهداری مواد شیمیایی فرّار در یک گاراژ متصل، تأثیر قوی‌تری را نشان دهد.»

برای این مطالعه، محققان قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی در خانه‌های بیش از ۶۰۰ نفر مبتلا به ALS و بدون ALS را ارزیابی کردند. این بیماری بر توانایی مغز برای کنترل عضلات بدن تأثیر می‌گذارد.

آنها دریافتند که به طور کلی، ذخیره مواد شیمیایی به طور قابل توجهی با خطر ALS مرتبط است.

به گفته محققان، این یافته با مطالعات قبلی که غلظت بالاتر آفت‌کش‌ها را در خون افراد مبتلا به ALS نشان می‌داد و همچنین آفت‌کش‌ها را با احتمال بقای بدتر برای ALS مرتبط می‌دانست، مطابقت دارد.

باترمن افزود: «اکنون باید بر اساس این اکتشافات بفهمیم چگونه این قرار گرفتن در معرض خطر ابتلاء به ALS را افزایش می‌دهد.»

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...