به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه حاجعلی عسگری، درباره اتصال سازمان بیمه سلامت ایران به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، گفت: هم اکنون سازمان بیمه سلامت ایران پنج خدمت شناسنامه دار را به طور ۱۰۰ درصد از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه میکند.
وی افزود: یکی از این خدمات شناسنامه دار که باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل میشد، ایجاد پوشش بیمهای است.
عسگری ادامه داد: استعلام وضعیت پوشش بیمهای به عنوان یک سرویس استعلام سنجی نیز بر روی پنجره دولت رفته است.
رئیس مرکز فنآوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه دیگر خدمات این سازمان که بر روی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند رفته و آماده بهره برداری است، رسیدگی اسناد بستری و خسارت متفرقه است.
عسگری افزود: ایجاد پوشش بیمه گروهی به علت اینکه سرویسی است که به شهروندان ارائه نمیشود در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند قرار نمیگیرد.
رئیس مرکز فنآوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت ایران همچنین گفت: سرویس پرداخت هزینه بیمه روستاییان نیز به علت اینکه بین سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت است نیز به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل نیست.
عسگری با توضیح اینکه سازمان بیمه سلامت ایران این موارد را به سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده و این دستگاهها با این دلایل موافقت کردند.