اوضاع بودجه سلامت در ۱۴۰۳/ پیش رشد درآمد در بخش درمان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اوضاع بودجه سلامت در ۱۴۰۳/ پیش رشد درآمد در بخش درمان

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، یک مهمان ویژه داشت.

داوود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، در این اجلاس حضور یافت و سخنرانی کرد.

شاید مهم‌ترین موضوع و چالش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، بودجه و منابع مالی برای اجرای برنامه‌های مرتبط با حوزه سلامت باشد.

داوود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، با اشاره به افزایش ۸۰ هزار میلیارد تومانی تخصیص منابع به بخش بهداشت و درمان در سال جاری، گفت: بخش سلامت و درمان جزو اولویت‌های کشور است و سال آینده رشد خوبی برای منابع این بخش و بیشتر از سایر بخش‌ها دیده شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش بهداشت و سلامت، در خصوص پیش‌بینی منابع برای این بخش در سال آینده اظهار داشت: بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ در سازمان برنامه و بودجه در حال نهایی شدن است و منتظر هستیم تا مجلس بخش نخست بودجه را به ما ابلاغ کند.

منظور افزود: در بخش دوم لایحه بودجه برای همه بخش‌های دولت از جمله بهداشت و درمان پیش‌بینی خوبی انجام شده است که باید با وزرا و مسئولان وزارتخانه‌ها در مورد آن گفت‌وگو داشته باشیم و آماده خواهد شد تا بتوانیم در نخستین فرصت در هیأت دولت به تصویب برسانیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دو بخش منابع در حوزه سلامت داریم، گفت: یکی منابعی است که خود بخش سلامت به عنوان درآمد اختصاصی تولید می‌کند که این‌ها همان دریافتی‌ها از محل تعرفه‌ها است و در این قسمت رشد خوبی را پیش‌بینی می‌کنیم.

منظور ادامه‌داد: بخش سلامت و درمان جزو اولویت‌های کشور است، بر این اساس در بودجه عمومی، رشد منابع بخش درمان از سایر بخش‌ها در سال آینده بیشتر خواهد بود.

وی بیان‌داشت: امسال حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان منابع به بخش بهداشت و درمان تا پایان سال تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته (۲۳۷ هزار میلیارد تومان) حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

معاون رئیس جمهور گفت: بخشی از این افزایش از محل درآمدهای اختصاصی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تأمین شده و بخشی هم از طریق یک درصد مالیات ارزش افزوده سلامت و منابع بودجه عمومی بوده است. بر این اساس تخصیص اعتبار در سال جاری رشد خوبی داشته، اما نیازها در بخش بهداشت و درمان فراتر از منابعی است که تاکنون تحقق پیدا کرده و امیدواریم بتوانیم سال آینده این منابع را تقویت کنیم.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...