وعده عین اللهی برای تکمیل پرونده الکترونیک و نظام ارجاع - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

وعده عین اللهی برای تکمیل پرونده الکترونیک و نظام ارجاع

وزیر بهداشت با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر سیما، به پرسش‌های مجری پاسخ داد.

بهرام عین‌اللهی، چهارشنبه شب با حضور در برنامه تلویزیونی صف اول، در ابتدا به تازه‌ترین آمار مصدومان حادثه تروریستی کرمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۷ نفر در بیمارستان‌های کرمان بستری هستند که ۲۰ نفر از آنها بدحال هستند و از این ۲۰ نفر، ۱۰ بیمار اینتوبه شده اند.

وی در ادامه به پویش ملی سلامت اشاره کرد و افزود: تاکنون ۳۹ میلیون و ۲۵۴ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال در پویش ملی سلامت، غربالگری دیابت و فشارخون بالا شده اند.

عین اللهی گفت: تاکنون حدود ۸۰۰ هزار نفر با بیماری پرفشاری خون و حدود ۴۰۰ هزار نفر با بیماری دیابت، شناسایی شده اند که از بیماری خود آگاه نبوده اند.

وزیر بهداشت از تشکیل پرونده سلامت برای این افراد خبر داد و افزود: افرادی که با عارضه فشارخون بالا و دیابت شناسایی می‌شوند، تحت نظر مراقب سلامت خواهند بود.

عین اللهی به اجرای برنامه سلامت خانواده اشاره کرد و گفت: این برنامه در ۱۸۰ شهرستان اجرا شده و پیش بینی می‌کنیم تا پایان دولت سیزدهم، در سراسر کشور این برنامه اجرا شود.

وی افزود: وضعیت سلامت جمعیت روستایی کشور به مراتب بهتر از شهرها است و دلیل آن هم، وضعیت تغذیه، هوای سالم و…، در روستاها است.

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که پزشکان ما کار پیشگیری انجام نمی‌دهند، گفت: وظیفه پیشگیری بر عهده مراقبین سلامت است.

عین اللهی در خصوص تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع و…، افزود: پیش بینی می‌کنیم تا پایان دولت سیزدهم، تمامی این برنامه‌ها در کشور تکمیل شود.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...