حمایت از دامداران و مرغداران نیاز به واردات گوشت را از بین می‌برد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

حمایت از دامداران و مرغداران نیاز به واردات گوشت را از بین می‌برد

نوروززی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: حمایت از تولیدکنندگان گوشت، کشور را از واردات این محصول استراتژیک بی نیاز می‌کند.

به گزارش اکودام به نقل از خانه ملت، رحمت‌الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص تمدید بدهی واحدهای پرورش مرغ گوشتی آسیب دیده از کرونا توسط بانک کشاورزی، گفت: در دیدار با مدرعامل بانک کشاورزی در کمیسیون اعلام کردم یکی از استراتژی‌های کشور در سال جهش تولید باید تامین کالاهای استراتژیک مردم باشد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از کالاهای استراتژیک مردم گوشت قرمز و سفید است، ادامه داد: اعمال کمک‌های لازم در زمینه تولید گوشت قرمز و سفید منجر به افزایش میزان تولید و تقویت تولیدکنندگان داخلی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حمایت از تولیدکنندگان گوشت، کشور را از واردات این محصول استراتژیک بی نیاز می‌کند، عنوان کرد: از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرده‌ایم تا در کنار حمایت از تولید کنندگان گوشت، نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان شامل سم، کود و بذر را نیز تامین کند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر هزینه‌های تولید گوشت افزایش یافته است، گفت: متاسفانه قیمت نهاده‌های وارداتی از بندر تا بازار اختلاف بسیار شدیدی دارد، اگر دولت بتواند شبکه توزیع نهاده‌های وارداتی را ساماندهی و نقش دلالان را کمرنگ کند هزینه تولید و قیمت نهایی محصول در بازار نیز کاهش پیدا می‌کند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت عدم حمایت از تولید کنندگان داخلی نمی‌توان جهش تولید را محقق کرد، گفت: در حال حاضر قدرت خرید کارگران، کشاورزان، کارمندان و بازنشستگان بسیار کاهش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری کشور دارای توانمندی‌ها، قابلیت‌ها و مزیت‌ها فراوانی است که باید مدیریت شود.

سرخط اخبار ویژه
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

اقتصاد و بازارایران در تولید فولاد جزء ۱۰ کشور برتر دنیا است

عباس علی آبادی بعد از ظهر جمعه در حاشیه افتتاح بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: د...

بهداشت و سلامتروند استخدام نخبگان در سازمان غذا و دارو اعلام شد

زین العابدین شیخ بگلو گفت: جذب و به کارگیری نخبگان با هدف اثرگذاری آنان در دستگاه‌های اجرایی و اشتغال و استفاده از ظ...

اقتصاد و بازارکاهش ۸ درصدی تولید ایران‌خودرو

شرکت ایران‌خودرو در گزارش رسمی به سازمان بورس که روی سامانه کدال جهت اطلاع سهامداران به طور عمومی منتشر شده، اعلام ک...