آخرین آمار جهانی کرونا/ آمریکا با بیش از ۲ میلیون مبتلا همچنان در رده نخست - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

آخرین آمار جهانی کرونا/ آمریکا با بیش از ۲ میلیون مبتلا همچنان در رده نخست

امار

طبق آخرین آمار جهانی کرونا، تاکنون ۷ میلیون و ۹۱ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از ۲ میلیون نفر از آنها جزو مبتلایان در کشور آمریکا هستند؛ تاکنون ۱۱۲ هزار و ۴۶۹ آمریکایی مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش اکودام به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا این لحظه ۷ میلیون و ۹۱ هزار و ۶۵۹ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۴۰۶ هزار و ۱۹۵ نفر جان خود را از دست دادند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۳ میلیون و ۴۶۱ هزار و ۱۱۳ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۸ هزار و ۹۰۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲ میلیون و ۷ هزار و ۴۴۹ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۱۲ هزار و ۴۶۹ آمریکایی مبتلا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور برزیل که بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد با افزایش ۱۵ هزار و ۴۶۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۶۹۱ هزار و ۹۶۲ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۳۷ هزار و ۳۱۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور روسیه به‌عنوان سومین کشور جهان، با افزایش ۸ هزار و ۹۸۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۶۷ هزار و ۶۷۳ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۵ هزار و ۸۵۹ روسی جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای اسپانیا، انگلیس، هند، ایتالیا و پرو نیز به‌ترتیب با ۲۸۸ هزار و ۶۳۰، ۲۸۶ هزار و ۱۹۴، ۲۵۷ هزار و ۴۸۶، ۲۳۴ هزار و ۹۹۸ و ۱۹۶ هزار و ۵۱۵ مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای آلمان با ۱۸۵ هزار و ۸۶۹ مبتلا و ایران با ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، برزیل و روسیه به‌‌ترتیب با ۷۶۱ هزار و ۷۰۸، ۳۰۲ هزار و ۸۴ و ۲۲۶ هزار و ۷۳۱ هزاربهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...