متخصص بیماری‌های عفونی: ویروس کرونا ضعیف نشده و ‌دارو ‌هم ‌ندارد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

متخصص بیماری‌های عفونی: ویروس کرونا ضعیف نشده و ‌دارو ‌هم ‌ندارد

کرونا

متخصص بیماری‌های عفونی ورییس بیمارستان‌ گلستان کرمانشاه گفت: برخلاف آنچه عده‌ای تصور می‌کنند ویروس کرونا ضعیف نشده و تنوع چهره‌های بالینی آن افزایش یافته است.

دکتر «سیاوش وزیری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متاسفانه اکنون برای درمان کرونا هیچ‌ داروی موثری وجود ندارد و تنها عامل موثر، تامین اکسیژن برای بیماران است.

او گفت: ما با رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری توسط مردم، ‌فاصله گذاری و دستورالعمل های وزارت بهداشت می توانیم روند صعودی ابتلا را کنترل کنیم.

تالارها و آیین های عزا و عروسی تعطیل شود

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه نیز روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خواست این ستاد تاکید بر اجرای پروتکل ها را جدی بگیرد و یادآوری کرد که باتوجه به افزایش موارد و گزارش بیشترین بیمار از جوانرود، پیشنهاد می شود یک هفته بازار جوانرود تعطیل شود.

دکتر «محمودرضا مرادی» افزود: روز گذشته(جمعه) ۲۳ مورد بستری در جوانرود و از ابتدای اپیدمی پنج مورد مرگ در این شهرستان را شاهد بوده‌ایم.

او گفت: متاسفانه در استان آیین های عزا و شادی با حضور افراد زیادی انجام‌می شود و تالارها باز است و شرکت کنندگان در مراسم سوگواری و خاکسپاری به صورت گسترده شرکت می کنند.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انجام ۶۲۱ نمونه آزمایش شده در روز گذشته (جمعه)، تا کنون ۲۲ هزار و ۲۹۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است.

وزارت بهداشت اعلام کرد که استان های هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان های شرقی و غربی از نظر ویروس کرونا در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا روز ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۸۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید،۵۲۷ مورد بستری و ۲ هزار و ۳۵۹ مورد از افراد معادل حدود ۸۲ درصد از موارد جدید، در تماس نزدیک با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

«کیانوش جهانپور» افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر رسید و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هشت هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

به گفته او، خوشبختانه تاکنون ۱۲۹ هزار و ۷۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند و ۲ هزار و ۵۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...