انتقاد استاندار از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تفرجگاه‌های مازندران - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

انتقاد استاندار از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تفرجگاه‌های مازندران

مازندران

استاندار مازندران با اظهار این که حضور شهروندان در تفرجگاه‌ها بویژه در سواحل دریای خزر در مقایسه با سال گذشته تا ۱۵درصد رشد داشته است ، گفت : متاسفانه وضعیت رعایت مقولات بهداشتی در این مناطق نیز نامطلوب گزارش شده است.

به گزارش اکودام ، احمد حسین زادگان روز شنبه پس از جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران افزود : شهروندان و مسافران نباید فکرکنند همه چیز به شرایط عادی بازگشته است ، چون آمارها نشان می هد که در استان مازندران همچنان شاهد بیماران کرونایی هستیم و روازنه حدود ۷۰ تا ۸۰ بیمار جدید در بیمارستان ها کرونایی بستری می شوند .

وی با تاکید بر این که بازگشت به فعالیت های اقتصادی به معنای پایان شیوع کرونا نیست ، گفت : تمامی کسب و کارهایی به چرخه فعالیت بازگشته اند ، دارای تعهد هستند و باید به تعهداتشان عمل کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : تنها راه حفظ اقتصاد و سلامت مردم در مازندران رعایت پروتکل های بهداشتی است و اصل را بر این گذاشته ایم که درآمد اصلی استان بویژه در شهرستان های ساحلی منوط به حضور گردشگران است چرا که طبق اظهارات کارشناسان این ویروس حداقل تا ۲ سال دیگر نیز مهمان کشور است.

وی افزود : اگر چه توجه به اقتصاد مردم از محل گردشگری یک امری اجتناب ناپذیر در استان است ، اما بازرسی ها در رعایت مقولات بهداشتی نیز تشدید شده و در ایام پیش رو یعنی تا پایان شهریور که فصل پیک حضور مسافران و گردشگران در مازندران محسوب می شود ،اگر اصناف و یا واحدی از حد استاندارد خارج شده و موازین بهداشتی را رعایت نکند به رغم میل باطنی واحد های متخلف طبق قوانین تعزیراتی جریمه و فعالیت آنان نیز بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا محدود می شود.

حسین زادگان با ذکر این نکته که مازندران استان مسافر پذیر و درآمد اصلی مردم استان از این محل است، گفت : ما چاره ای نداریم تا به نقطه تعادل بین سلامت و معیشت برسیم و در این وضعیت رعایت فاصله اجتماعی ، بهداشت فردی رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است.

وی با بیان این که مازندران میزبان بیشترین گردشگر و مسافر بویژه در سواحل استان است ، تصریح کرد: رعایت مقولات بهداشتی در تعطیلات چند روزه اخیر وضعیت نامطلوبی داشته است و باید توجه کنیم این مشکل فقط مردم استان را درگیر نمی کند چرا که مسافران و گردشگران از نقاط مختلف کشور وارد استان می شوند و در نتیجه خطر شیوع و سرایت بیماری کوید ۱۹ به تمام نقاط کشور همواره وجود دارد.

استاندار مازندران ادامه داد : برای این که معیشت و سلامت مردم دچار مشکل نشود از مردم استان بویژه اصناف که بیشترین تماس را با مسافران و گردشگران دارند ، درخواست می کنیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند .

مصوبات جدید ستاد ملی کرونا

نماینده عالی دولت در مازندران همچنین در این مصاحبه به مصوبات جدید ستاد ملی کرونا اشاره کرد و گفت : بر این اساس از تیر ماه سال جاری نماز جمعه در شهرستان ها با وضعیت زرد کرونایی اقامه خواهد شد.

حسین زادگان افزود : همچنین مقرر شد تا از تیر ماه مهدهای کودک ها بازگشایی شوند ، کنسرت ها و جشن های فرهنگی و هنری با ۵۰ درصد ظرفیت سالن ها برگزار شود، ، سینماها و کلاس های آموزشی آموزشگاه های خصوصی و تور های داخلی نیز راه اندازی شود.

استاندار مازندران گفت : بازگشایی و آغاز فعالیت این نهاد ها به منزله عادی شدن وضعیت کرونایی نیست بلکه در واقع پذیرش خطر جدیدتر است که تنها راه رعایت مقولات بهداشتی است.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...