آخرین وضعیت تحقیقات روی داروهای موثر بر کرونا/ پیش‌بینی موج دوم و سوم کرونا - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

آخرین وضعیت تحقیقات روی داروهای موثر بر کرونا/ پیش‌بینی موج دوم و سوم کرونا

موج

عضو کمیته علمی سیاستگذاری کووید۱۹ با اشاره به مطالعاتی که روی داروهای کرونا انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود که موج‌های دوم و سومی در راه باشد.

به گزارش اکودام به نقل از خبرگزاری تسنیم، دکتر رضا ملک‌زاده در نشست خبری کمیته علمی کشوری سیاستگذاری بیماری کووید۱۹ درباره داروی “رمدسیویر”، گفت: مرگ‌ومیر بیمارانی که رمدسیویر گرفتند ۷ درصد بود در حالی که مرگومیر سایر بیماران که پلاسیبو (دارونما) گرفتند ۱۲ درصد بود.

وی افزود: یک نکته خیلی مهم این است که درمان را زود شروع کنیم. داروی “رمدسیویر” برای افرادی که زیر ونتیلاتور بودند اثری نداشت و رمدسیویر برای کوتاه‌ کردن دوران بستری موثر است اما اثر آن نسبی است و نباید انتظار معجزه از این دارو داشته باشیم.

عضو کمیته علمی سیاستگذاری کووید ۱۹ با بیان اینکه در دنیا مطالعه‌ای با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت در حال انجام است که ایران نیز جزئی از آن است، گفت: تاکنون ۳۰۹۵ بیمار وارد این مطالعه شده‌اند که ما در ایران با ۳۵ مرکز تحقیقاتی، ۳۰ بیمارستان با ۹۸۸ بیمار وارد این مطالعه شده‌ایم و ایران توانسته از همه کشورهای دیگر بیشتر وارد این مطالعه شود.

ملک‌زاده با بیان اینکه در حال تحقیق بر روی داروهای “رمدسیویر” و “کلروکین” هستیم، خاطرنشان کرد: روسیه در زمینه مطالعات ضعیف‌تر از ایران عمل کرده است، روسیه به تازگی تصمیم گرفته داروی “فاویپیراویر” را وارد مطالعه کند در حالیکه ما مطالعات آن را تمام کرده‌ایم و نشان داده‌ایم که این دارو اثری ندارد.

وی با بیان اینکه در اکثر کشورهای دنیا ویروس کرونا در مراحل اولیه است، تصریح کرد: در نیویورک، ۲۰ درصد از مردم آنتی‌بادی کرونا را داشته‌اند و در ایران در اکثر شهرها به جز شهرهایی مانند رشت و قم و بابل که احتمالاً ایمنی جمعی را به‌دست آورده‌اند، ۱۰ درصد افراد آنتی‌بادی را به دست آورده‌اند، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که موج‌های دوم و سومی در راه باشد.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...