ویروس کرونا ضعیف نشده است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

ویروس کرونا ضعیف نشده است

معاون

معاون‌کل وزارت بهداشت با بیان اینکه ویروس کرونا ضعیف نشده است، گفت: آمار دزفول شدیداً رو به افزایش است.

به گزارش اکودام به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ دکتر ایرج حریرچی در گفت‌وگوی خبری با اشاره به روند کاهشی کرونا گفت: کاهش میزان مرگ‌ومیر کرونا به زیر ۵۰ با فداکاری و شهید شدن پرسنل بهداشت و درمان حاصل شد اما اخیراً با عادی‌ انگاشتن و عادی‌سازی که توسط مردم و برخی مسئولان ایجاد شده باورها و اعتقاد به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از ۹۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش یافته است و این موضوع حتی در خانه‌ها نیز اتفاق افتاده است.

وی افزود: واهمه و ترس سازنده از ویروس کرونا از ۷۰ درصد به ۳۴ درصد کاهش یافته است و اعتقاد به لزوم در خانه ماندن از ۸۶ درصد به ۳۲ درصد کاهش پیدا کرده است که این مسئله فاجعه است و نتیجه‌اش این می‌شود که مردم به سفرهای غیرضروری می‌روند؛ این سفرها مانند بمب ساعتی است و باعث انتقال ویروس از جایی به جای دیگر می‌شود.

حریرچی درباره استفاده از ماسک و دستکش در دوران کرونا تصریح کرد: در خصوص ماسک تأکید مؤکد ما این است که هرکس از خانه خارج می‌شود از ماسک استفاده کند این ماسک می‌تواند از ماسک‌های خانگی و پارچه‌ای نیز باشد و ضروری است هر کسی که در جمع‌های چندنفره شرکت می‌کند از ماسک استفاده کند؛ در جلسات آتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برای ادارات دولتی پیشنهادمان این است که استفاده از ماسک اجباری شود.

معاون‌کل وزیر بهداشت با بیان اینکه هنوز واکسن کشف نشده است و ایمنی جمعی نیز به این زودی‌ها رخ نمی‌دهد خاطرنشان کرد: مردم این باور غلط را پیدا کردند که ویروس ضعیف شده است در حالی که اصلاً ویروس ضعیف نشده و به‌خلاف تصور، به‌دلیل استفاده از کولر گازی و ماندن در محیط‌های بسته، در هوای گرم، وضعیت بدتر شده است.

وی با ارائه مثالی ادامه داد: در هوای گرم برزیل تعداد مبتلایان بالاست و در هوای سرد روسیه نیز همین‌طور است.

وی گفت: حمل‌ونقل عمومی و همچنین سفرهای غیرضروری از جهت انتشار ویروس کرونا بسیار خطرناکند. آمار دزفول شدیداً رو به افزایش است و از مردم خوزستان خواهش می‌کنیم سفر نکنند.

وی درباره بازگشایی ادارات از فردا یادآور شد: در ادارات باید فاصله حداقل یک‌متری رعایت شود؛ توصیه می‌کنیم حتماً از ماسک استفاده کنند آسانسور نیز منبع انتقال کرونا است و حتماً باید میز خدمت وجود داشته باشد. سالن‌های غذاخوری باید تعطیل باشند و از سرو غذا در ادارات خودداری شود‌.

حریرچی با بیان این‌که تهویه اکثر ادارات مشکل دارد، تصریح کرد: پنجره‌ها باید باز باشند افرادی که مسن هستند و بیماری زمینه‌ای دارند نیز باید گواهی عدم‌حضور دریافت کنند و به سر کار نروند‌.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتوزیر بهداشت: راوی دفاع مقدس هستم

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی ظهر امروز شنبه ضمن حضور در زیارتگاه شهدای هویزه و ادای احترام به مقام شامخ شهید سی...

بهداشت و سلامتوزیر بهداشت: راوی دفاع مقدس هستم / مسؤول اورژانس جنگ بودم

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی ظهر امروز شنبه ضمن حضور در زیارتگاه شهدای هویزه و ادای احترام به مقام شامخ شهید سی...

بهداشت و سلامتامسال ۳۵۰ هزار میلیارد ریال یارانه دارو پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، داوود منظور اظهار کرد: دولت سیزدهم بنا دارد خدمات حوزه سلامت...

بهداشت و سلامتآیا استفاده از لوازم آرایشی برای زنان باردار خطر دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا نائیجی، درباره برخی اقدامات زیبایی غیر ضروری و ممنوع برای زنان توضیحاتی داد و اظهار کرد: دور...