پیش‌بینی پزشکان آمریکایی از افزایش ۲ برابری قربانیان کرونا - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

پیش‌بینی پزشکان آمریکایی از افزایش ۲ برابری قربانیان کرونا

امریکا

بسیاری از پزشکان و مراکز تحقیقاتی در آمریکا پیش‌بینی کرده‌ اند که در فصل تابستان تعداد کشته شدگان کرونایی در آمریکا دو برابر خواهد شد.

به گزارشاکودام به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ کارشناسان بیماری‌های عفونی دانشکده پزشکی دانشگاه “اموری” در آمریکا هشدار دادند که با توجه به میزان نرخ مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور, احتمال دارد میزان کشته‌شدگان بر اثر کرونا در تابستان دو برابر شود.

پایگاه خبری “abc news” نوشت, “کارلوس دل ریو”, کارشناس بیماری‌های عفونی در دانشگاه “اموری” بیان کرد که با توجه به آمار روزانه ۱۵۰۰ مرگ بر اثر کووید۱۹ در آمریکا, ما شاهد آن هستیم که در طول تابستان و تا “روز جهانی کارگر” تعداد کشته شدگان دو برابر شود.

تاکنون ۱۰۴ هزار و ۵۰۲ نفر در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

طبق اعلام “مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماریها” در ماه می تقریباً روزانه ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند؛ با این حال مدل‌های پیش‌بینی شده بسیار متفاوت است.

طبق گفته این مرکز با اینکه تعداد کشته شدگان در حال کاهش است, اما به طور کلی بر اساس برآوردها تا ۲۰ ژوئن این آمار به بیش از ۱۱۵ هزار نفر خواهد رسید.

“یو یانگ گو”, دانشمند “انستیتوی فناوری ماساچوست” نیز در الگوی پیش‌بینی خود بیان کرده است که احتمالاً تا ۸ آگوست آمار کشته شدگان آمریکایی به ۱۷۵ هزار خواهد رسید.

در یک مطالعه دیگر توسط “انستیتوی سنجش و ارزیابی سلامت” در دانشگاه واشنگتن پیش‌بینی شده است که تا احتمالا تا ۴ آگوست تلفات کرونایی کشور آمریکا به بیش از ۱۳۲ هزار نفر برسد.

این پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که در فصل تابستان آمار کشته شدگان کرونایی در آمریکا دو برابر شده و تعداد مبتلایان نیز افزایش چشمگیر خواهد داشت.

دکتر “وفا الصدر”، استاد اپیدمیولوژی و پزشکی در دانشگاه کلمبیا و مدیر ابتکار جهانی بهداشت در دانشکده “بهداشت عمومی Mailman” در مصاحبه با abc news گفت: «بدون شک در فصل تابستان آمریکایی‌های بسیاری جان خود را از دست خواهند داد؛ این امر اجتناب ناپذیر است و ما شاهد عفونت های جدید و افزایش مرگ و میر در سنین بالا خواهیم بود.»

تاکنون یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۵۳۰ آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...