مصرف زیاد قند و غذاهای سرخ شده عاملی برای "تضعیف سیستم ایمنی" - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

مصرف زیاد قند و غذاهای سرخ شده عاملی برای “تضعیف سیستم ایمنی”

قند

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به شروع به کار اغذیه‌‌فروشی‌‌ها و رستوران‌‌ها گفت: مصرف زیاد مواد قندی، شیرینی و غذاهای چرب، شور و سرخ‌‌شده عاملی برای تضعیف سیستم ایمنی بدن و افزایش احتمال ابتلا به بیماری کروناست.

به گزارش خاکودام به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به شروع به کار اغذیه‌‌فروشی‌‌ها و رستوران‌‌ها گفت: با رعایت دقیق پروتکل‌‌های بهداشتی، باید نکاتی را نیز در زمینه تغذیه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رعایت کنیم.

وی افزود: مصرف زیاد مواد قندی، شیرینی و غذاهای چرب، شور و سرخ‌‌شده عاملی برای تضعیف سیستم ایمنی بدن و افزایش احتمال ابتلا به بیماری کروناست بنابراین توصیه کلی این است که همیشه مصرف مواد قند، نمک و چربی محدود شود تا سیستم ایمنی بدن عملکرد طبیعی خود را برای مقابله با کرونا داشته باشد.

وی ادامه داد: در تغذیه روزانه استفاده از آنتی‌‌اکسیدان‌‌ها بسیار مورد تأکید است بنابراین مصرف کافی و روزانه سبزی و میوه در منزل توصیه می‌‌شود؛ با باز شدن فعالیت رستوران‌‌ها در وضعیت فعلی، در صورتی که سالاد بسته‌‌بندی شده و دارای مجوز بهداشتی باشد می‌‌توان آن را در رستوران مصرف کرد اما به طور کلی توصیه و تأکید ما بر مصرف سالاد در خانه است.

عبداللهی یادآور شد: مصرف سبزی و میوه برای تأمین آنتی‌‌اکسیدان‌‌ها و ویتامین A و C ضروری است؛ رعایت اصول تغذیه صحیح با مصرف متعادل و متنوع از همه گروه‌‌های غذایی در کنار رعایت اصول بهداشتی به پیشگیری از کرونا کمک می‌‌کند.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت مواد غذایی خاطرنشان کرد: در صورت تمایل به مراجعه به رستوران، به جاهایی مراجعه کنید که مطمئن هستید پروتکل‌‌های بهداشتی را رعایت می‌‌کنند و سعی کنید غذایی که سفارش می‌‌دهید کم‌‌نمک و کم‌‌چرب باشد.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامترشد ۲.۵ برابری بازرسی های بهداشت محیط

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر جندقی، از افزایش دو برابری بسیاری از شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰...

بهداشت و سلامتایران برای سازمان بهداشت جهانی یک کشور مرجع است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، در اجلاس معاونان بهداشت دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در بیمارستان قلب...

بهداشت و سلامت۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل تولید داروهای جدید

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پیکان‌پور گفت: با رفع عوامل بروکراتیک و تسهیل و سرعت بخشی به امورات تولیدکنندگان داخلی، ۴۴ خ...

بهداشت و سلامتدارویار امسال ۱۲۰ همت بودجه می خواهد/واکنش به آمار مسئولان

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه محمدبیگی، در تشریح نشست روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی بخش...