چشم‌ها می توانند تا هفته‌ها منبع انتقال ویروس کرونا باشند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳

چشم‌ها می توانند تا هفته‌ها منبع انتقال ویروس کرونا باشند

چشم

به گزارشاکودام به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ طبق گفته محققان، ویروس کرونا می‌تواند هفته‌ها در چشم بماند و باعث انتقال ویروس به دیگران و گسترش بیماری کووید۱۹ در بیماران شود.

پایگاه خبری “ایندیپندنت” نوشت، طبق مطالعه جدید دانشمندان ایتالیایی در بیمارستان “انستیتو ملی بیماری‌های عفونی” در شهر رم، بر روی علائم زنی ۶۵ ساله، پس از بازگشت او از شهر ووهان چین و ابتلا به ویروس کرونا، مطالعه کرده‌اند.

وقتی چشم‌های این زن دچار ورم و التهاب شد، پزشکان تصمیم گرفتند که به طور مکرر از چشمان او با سواب نمونه‌برداری کنند.

محققان کشف کردند که ویروس کرونا تا مدت ۲۱ روز پس از شروع بستری شدن او در بیمارستان ، بر روی نمونه‌های چشمی باقی مانده بود.

نتایج تحقیقات این پژوهشگران که در سالنامه داخلی پزشکی منتشر شده، نشان می‌دهد مایع چشم بیماران مبتلا به ویروس کرونا، ممکن است منبع عفونت باشد.

متخصصان ایتالیایی گفته‌اند که تحقیقات آنها نشان می‌دهد چشم نمی‌تواند مجرای ورودی ویروس کرونا باشد، اما ممکن است منبع این بیماری واگیردار باشد.

نویسندگان این مقاله علمی می‌گویند: «این مطالعات اهمیت تدابیر کنترل ویروس، از جمله پرهیز از دست زدن به بینی، دهان و چشم و نیز شستشوی مرتب دست‌ها را برجسته می‌کند.»

بعضی متخصصان به افرادی که از لنز چشم استفاده می‌کنند، توصیه کرده‌اند که برای کاهش خطر سرایت ویروس از طریق چشم به عینک روی بیاورند.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتتولید ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی در داخل کشور

به گزارش خبرنگار سلامت مهر، موضوع درمان و طبابت از سالها قبل گره خورده است با تجهیزات پزشکی به گونه ای که امروز علم و دا...

بهداشت و سلامتشرایط دشوار حوزه سلامت/ امیدوارم شایسته خدمت باشم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا ظفرقندی، در این پیام، خدمات جامعه پزشکی و فداکاری آنان در دوران دفاع مقدس و نیز دوران کر...

بهداشت و سلامتمشکلات پرستاران ظرف دو هفته آینده حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، در حاشیه بازدید از روند اجرایی آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی در دانشکده پرستا...

بهداشت و سلامترییس زاده از مواکب درمانی در عراق بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، با حضور در مواکب پیاده روی اربعین در عراق و بازدید از خدمت رسانی پزشکان به زائرین...