بررسی برنامه نحوه هزینه‌کرد یک میلیارد یورو در مقابله با کرونا - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
۲۶ فروردین ۱۳۹۹
کد خبر :17143
نام خبرنگار : دبیر خبر
دسته بندی : بهداشت و سلامت
منبع : خبرگزاری ایرنا

بررسی برنامه نحوه هزینه‌کرد یک میلیارد یورو در مقابله با کرونا

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس از بررسی نحوه هزینه کرد یک میلیارد یورو اعتبارات صندوق توسعه ملی در مقابله با کرونا در نشست امروز کمیسیون خبر داد.

«محمد خدابخشی» روز سه شنبه درباره نشست امروز این کمیسیون که به بررسی چگونگی هزینه کرد یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا اختصاص داشت، افزود: این میزان بهبود یافتگان فاکتور خوبی در مقایسه با دیگر کشورهای درگیر ویروس کرونا است و ایران پس از چین و کره جنوبی در جایگاه سوم از حیث درصد بهبود یافتگان قرار دارد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به تاکید نمایندگان بر توزیع عادلانه یک میلیارد یورو در مبارزه با کرونا اظهار کرد: در نشست امروز کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس چند معاون و مدیرکل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور داشتند و گزارشی از اقدامات این وزارت‌خانه ارائه کردند.

وی ادامه داد: طبق گزارش معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۶۵ هزار نفر از آغاز درگیری کشور با ویروس کرونا بستری شده اند البته همه آنان مبتلا به ویروس کرونا نبودند و آمار دقیق هر روز توسط سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به زیر ساخت‌های درمانی موجود در کشور گفت: وجود ۵ هزار و ۶۰۰ تخت آی سی یو موجب شد روند درمان بیماران راحت‌تر انجام شود.

خدابخشی تصریح کرد: اعضای کمیسیون راجع به شاخص‌های مختلف بحث کرده و با سایر کشورهای درگیر ویروس کرونا مقایسه تطبیقی داشتند. البته در این میان برخی اعضا هم نسبت به بیشتر از میانگین کشوری بودن آمار مرگ و میر در برخی استان‌ها مانند لرستان و کردستان انتقاد داشتند.برای مثال به گفته برخی از نمایندگان میانگین مرگ و میر در میان مبتلایان کرونا در استان لرستان ۸ درصد و این میانگین در کشور ۶ درصد است و این یعنی مرگ و میر در لرستان بیش از ۳۰ درصد متوسط کشوری است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با قدردانی از زحمات کادر پزشکی و نیروهای جهادی خاطرنشان کرد: همچنین تاکید شد براساس شاخص‌های مختلف، مقایسه تطبیقی بین استان‌ها انجام و روند مقابله با کرونا به شکل مطلوبی مدیریت شود.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتوزیر بهداشت: راوی دفاع مقدس هستم

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی ظهر امروز شنبه ضمن حضور در زیارتگاه شهدای هویزه و ادای احترام به مقام شامخ شهید سی...

بهداشت و سلامتوزیر بهداشت: راوی دفاع مقدس هستم / مسؤول اورژانس جنگ بودم

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی ظهر امروز شنبه ضمن حضور در زیارتگاه شهدای هویزه و ادای احترام به مقام شامخ شهید سی...

بهداشت و سلامتامسال ۳۵۰ هزار میلیارد ریال یارانه دارو پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، داوود منظور اظهار کرد: دولت سیزدهم بنا دارد خدمات حوزه سلامت...

بهداشت و سلامتآیا استفاده از لوازم آرایشی برای زنان باردار خطر دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا نائیجی، درباره برخی اقدامات زیبایی غیر ضروری و ممنوع برای زنان توضیحاتی داد و اظهار کرد: دور...