اوقاف قزوین ۱۲ هزار وعده غذایی بین مدافعان سلامت توزیع کرده است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اوقاف قزوین ۱۲ هزار وعده غذایی بین مدافعان سلامت توزیع کرده است

اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین با کمک خیران برای مدافعان سلامت ۱۲ هزار وعده غذایی پخت کرده و آن را بین مراکز درمانی استان توزیع کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین روز دوشنبه اظهار داشت: این وعده‌های غذایی شامل نهار و شام از روز ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون در آشپزخانه آرامگاه زبیده خاتون پخت شده و همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام مصطفی مجیدی با بیان اینکه روزانه ۴۰۰ وعده غذایی در این آشپزخانه پخت می‌شود، افزود: غذاهای پخت شده به بیمارستان صحرایی بیماران کرونایی واقع در نمایشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و همچنین مراکز تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: با هدف کمک به دست اندرکاران حوزه بهداشت سلامت، این غذاها بین مدافعان و جهادگران سلامت، کادر درمان و پزشکی و داوطلبان کمک به بیماران کرونایی توزیع می‌شود.

حجت الاسلام مجیدی هزینه هر وعده غذایی را سه میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای پخت این غذاها از برنج مرغوب ایرانی و همچنین گوشت گرم استفاده شده که بخشی از هزینه‌های نقدی و غیرنقدی را خیران تقبل کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین خاطرنشان کرد: پخت غذا برای مدافعان سلامت تا پایان شکست زنجیره کرونا در دستور کار اوقاف قزوین قرار دارد.

این مسؤول یادآور شد: پخت و بسته بندی غذا برعهده اداره کل اوقاف و ارسال و توزیع این بسته‌ها برعهده کادر دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر است.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...