ایجاد مشوق های تولید برای نواحی کمتر توسعه یافته صنعتی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی:

ایجاد مشوق های تولید برای نواحی کمتر توسعه یافته صنعتی

مشهد- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: در سال جهش تولید برای حمایت از تولید و سرمایه گذاران صنعتی، مشوق‌هایی اختصاص یافته و در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی نیز آمادگی هرگونه همکاری برای تقسیط در حق انتفاع را داریم.

به نقل از روابط عمومی شهرک صنعتی مسعود مهدی‌زاده مقدم افزود: با تمام توان از واحدهای صنعتی و بنگاه‌های کوچک و متوسط حمایت و محافظت می‌کنیم تا واحدها از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده و با قدرت به تولید مشغول فعالیت شوند .

وی با بیان اینکه صنعت موتور محرکه اقتصادی بوده و ایجاد اشتغال، توسعه تجاری و افزایش ارزش افزوده از تاثیرات مهم حوزه صنعت در تمام مناطق استان به شمار می‌رود ادامه داد: در سال جهش تولید و به منظور حمایت همه جانبه حجم فعالیت‌ها و برنامه‌ها، گسترده تر خواهد شد تا صنعتگران و فعالان اقتصادی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از آنها بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به افزایش رقابت پذیری صادراتی واحدهای صنعتی، ادامه داد: سطح رقابت پذیری بنگاه‌های کوچک و متوسط در صادرات را از طریق شرکت های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌های صادراتی ارتقاء خواهیم داد و با تدابیری که اندیشیده شده ان شاءالله صادرات باز هم افزایش خواهد یافت.

مهدی‌زاده مقدم ادامه داد: شهرک‌های صنعتی مهمترین بستر در زمینه تولید و اشتغال و جذب سرمایه گذار بوده که تمام الزامات جهش تولید را با در اختیار قرار دادن زیر ساخت‌های لازم برای استقرار واحدهای صنعتی و فعالیت سرمایه گذاران صنعتی فراهم کرده تا ارتقاء تولید و افزایش اشتغال، امسال هم محقق شود و شاهد جهش تولید و پیشرفت واحدهای صنعتی باشیم.

بنا بر این گزارش خراسان رضوی با ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و ۴۰ شهرک قابل واگذاری زمینه استقرار ۲۶۳۱ واحد صنعتی و اشتغال ۷۵ هزار  ۶۷۸ نفر را فراهم کرده است.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...