ذوالقدر: بخشی از یک میلیارد یورو صرف اقشار آسیب‌پذیر شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۹ فروردین ۱۳۹۹
کد خبر :14661
نام خبرنگار : دبیر خبر
دسته بندی : بهداشت و سلامت
منبع : خبرگزاری ایرنا

ذوالقدر: بخشی از یک میلیارد یورو صرف اقشار آسیب‌پذیر شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا بخشی از مبلغ یک میلیارد یوروی صندوق توسعه ملی را صرف اقشار آسیب پذیر از شیوع کرونا کند که در این شرایط شغلی ندارند و از جایی حقوق دریافت نمی‌کنند.

«سیده فاطمه ذوالقدر» روز سه شنبه در نخستین نشست علنی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۹، ضمن همدردی با خانواده‌های جان باختگان ویروس کرونا،  از تلاش پزشکان و کادر درمانی، وزیر بهداشت،  وزیر کشور و رییس سازمان برنامه و بودجه و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا که تدابیر خوبی در این ایام قدردانی کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با استناد به ماده ۲۲ قانون اساسی (حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند)، اظهار کرد: براساس این ماده دولت مکلف است همه این شرایط فوق را برای شهروندان تامین کند که انجام شد؛ اما این قطعا کافی نیست و تلاش ها باید بیشتر شود.

ذوالقدر ادامه داد: ایجاد قرنطینه و فاصله اجتماعی باید به جد انجام شود و در این زمینه سهل‌انگاری نشود. متاسفانه در این هفته کاری با توجه به تصاویر دریافتی از شلوغ شدن حمل و نقل و رفت و آمدها، نشان می دهد این مسائل رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: وزیر کشور گفتند که مدیریت کردیم و هنوز مهار نشده است و گزارش مرکز پژوهش ها نشان می‌دهد آمار صعودی است؛ پس فاصله اجتماعی و قرنطینه باید حتما رعایت شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادارات متاسفانه با حضور حداکثری افراد کار می کنند، گفت: کارمندان زن می‌گویند مدیران به آنان فشار می‌آورند و می‌گویند که انتظار اضافه کاری نداشته باشید؛ از طرفی دیگر ماسک، دستکش و بسته های بهداشتی در اختیارات ادارات نیست.

ذوالقدر اضافه کرد: روز گذشته از مقابل شهرداری منطقه ۲ رد شدم، وسایل حمل و نقل زیادی آنجا وجود داشت و این یعنی حداکثر همکاران آن جا حضور دارند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید با نام «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری،  گفت: در این سال باید به رفع موانع کسب و کار و همچنین در مورد مالیات، بیمه توجه خاص شود.

این نماینده مجلس از ستاد مقابله با کرونا خواست تا بخشی از مبلغ یک میلیارد یورویی که مورد موافقت رهبری قرار گرفت را به بسته های معیشتی برای اقشار ضعیف اختصاص دهد چون آنان می گویند مجبوریم و اگر کار نکنیم پولی نداریم و کسی به ما حقوق نمی دهد؛ آنان قطعا مجبورند کار کنند و نیاز دارند در غیر اینصورت کسی حاضر نیست که با جانش بازی کند.

ذوالقدر افزود: در این میان هنرمندان، ورزشکاران، فدراسیون‌ها، مطبوعات و اهالی رسانه و همچنین زنان سرپرست خانوار نباید فراموش شوند.

به گزارش اکودام، علی ربیعی روز گذشته از نامه رئیس جمهوری خدمت مقام معظم رهبری برای کسب مجوز برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی و موافقت ایشان خبر داد.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...