ایرانیان توصیه‌های بهداشتی در مورد کرونا را محدودیت آزادی تلقی نکنند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۹ فروردین ۱۳۹۹
کد خبر :14658
نام خبرنگار : دبیر خبر
دسته بندی : بهداشت و سلامت
منبع : خبرگزاری ایرنا

ایرانیان توصیه‌های بهداشتی در مورد کرونا را محدودیت آزادی تلقی نکنند

مدیر کل جشنواره بین المللی سینمایی منبر طلایی روسیه گفت: ایرانیان توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا را جدی بگیرند و آن را محدودیت آزادی تلقی نکنند.

زاوودی مامیرگوف که رئیس کانال تلویزیونی کابلی روسی «جهان اسلام» است روز سه شنبه در مسکو گفت: توصیه های بهداشتی در همه کشورها برای مقابله با انتشار بیماری کرونا اعمال شده است.

وی افزود: ما مسلمانان روسیه از بروز وضعیت سخت در انتشار کرونا در ایران که بسیاری را به کام مرگ برده و شمار زیادی نیز به این بیماری مبتلا شده اند، متاثر و ناراحت هستیم.

رئیس کانال تلویزیونی روسی گفت: ما برای موفقیت دولت و مردم ایران در مقابله با کرونا دعا می کنیم و اطمینان داریم مردم این کشور با رعایت اصول بهداشتی بتوانند کرونا را مهار کنند.

مامیرگوف گفت: از مهم ترین مسائل در پیشگیری از کرونا خودداری از اجتماع در اماکن عمومی و رعایت فاصله اجتماعی است.

وی افزود: پارک ها می توانند مراکز برای انتشار ویروس کرونا باشند و مردم از حضور در این اماکن عمومی در دوره شیوع این بیماری خودداری کنند.

وی رعایت نکات بهداشتی و شستن دست و صورت با مواد ضدعفونی و شوینده و ضدعفونی کردن محل زندگی و کار،اقامه نماز و قرائت دعا برای خداوند، تقویت جسمی با ورزش و خوردن مواد غذایی ویتامین زا، پرهیز از کشیدن سیگار و کمک به نیازمندان را از مجموعه اقدامات مهم خواند که به تقویت روحیه انسان کمک می کند.

مامیرگوف گفت: من اطمینان دارم مردم می توانند با اجرای این نکات در حفظ سلامتی خود بکوشند و این دوره از زندگی را که مختص یک کشور یا یک منطقه خاص نیست را پشت سر گذارند.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...