کره جنوبی در کنترل مساله کرونا موفق عمل کرده است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۹ فروردین ۱۳۹۹
کد خبر :14629
نام خبرنگار : دبیر خبر
دسته بندی : بهداشت و سلامت
منبع : خبرگزاری ایرنا
نماینده مجلس:

کره جنوبی در کنترل مساله کرونا موفق عمل کرده است

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کره جنوبی در کنترل مساله کرونا موفق عمل کرده است، گفت: الان فرصتی پیدا کرده‌ایم که خودمان را از کرونای اقتصادی یعنی استفاده از منابع مجانی نفت، نجات داده و اقتصاد خودمان را سر و سامان دهیم.

«فردین فرمند» روز سه‌شنبه در جلسه علنی مجلس درباره اقدامات انجام شده در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما جنگ اقتصادی را داشتیم کرونا هم از اعمالی بود که آقای ترامپ با ما در رابطه با این تحریم‌ها انجام دادند و کرونای بهداشت و سلامت به ما تحمیل شد.

نماینده مردم میانه در مجلس افزود: اگر دقت کنید، می‌بینید که خداوند چه حکمت‌هایی در زندگی به ما نشان می‌دهند. ویروس کرونا الان آمریکا و بلکه تمام متحدانشان و همه دنیا را به خود مشغول کرده است. این بدان معناست که ما الان  فرصتی پیدا کرده‌ایم که خودمان را از این کرونای اقتصادی که سال‌هاست با توجه به استفاده از منابع نفت مجانی که در اختیار ما بود نجات بدهیم و اقتصاد خودمان را سر و سامان بدهیم.

فرمند ادامه داد: رییس مرکز پژوهش‌های مجلس (احمدعلی کیخا) در صحبت‌های خود گفت که آنهایی که جوجه داشتند برای اینکه قیمت مرغ در بازار هشت هزار و ۹۰۰ تومان شده است و به صرفه نیست، جوجه‌ها را از بین بردند.  آیا به صحبت‌های وی دقت کردید؟

وی تصریح کرد: در اواخر ماه رمضان که حدود ۴۵ روز دیگر خواهد بود، ما مرغی در این مملکت نخواهیم داشت چرا که اکثرا برایشان به صرفه نیست که در مرغداری‌ها جوجه بریزند و به طبقه‌ ضعیف جامعه فشار می‌آید چرا که تنها پروتئین ارزانی که در اختیار داشت همین گوشت مرغ بود که آن را هم از دست خواهد داد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: باید به دنیا نگاه کنیم و ببینیم کدام کشور در کنترل کرونا موفق بوده است. کشور کره جنوبی ۴ T را برای خود الگو قرار داد( Testing، Tracing، Tracking، Treatment). کدام یک از اینها را ما توانستیم به نتیجه برسانیم. وقتی ترامپ دید که گاف بزرگی داده است، فورا با رییس جمهوری کره جنوبی تماس گرفت که از تجربه آنها استفاده کند. ما چه استفاده‌ای کردیم؟

فرمند اضافه کرد: برادران و خواهان ما امروز در این وضعیت در مجلس نشسته‌ایم که یک فکری به حال مملکت کنیم.  آیا دولت از ما چیزی خواست؟ آیا دولت برای ما طرح یا لایحه‌ای آورد یا مشکلی دارد که ما آن را رفع کنیم؟

وی تصریح کرد: الان یک طرح سه‌فوریتی پیشنهاد کردند تا مملکت را یک ماه تعطیل کنند. آیا زنی که یک سینی ماهی برای فروش به بازار آورده بود را در تلویزیون ندیدید؟ وقتی خبرنگار از او در این‌باره سوال کرد، پاسخ داد از کجا پول فراهم کنم و زندگی‌ خودم را بچرخانم.

نماینده مردم میانه در مجلس گفت: مردم الان از ما می‌پرسند که چرا برای ما پول نمی‌گذارید و چرا دولت به ما رسیدگی نمی‌کند؟ ولی هیچ‌ شخصی سوال نمی‌کند که دولت از کجا پول بیاورد. مگر در این مملکت پول داریم.

فرمند اضافه کرد: مردم، خواهران و برادران مشکل اصلی ما در این مملکت، کرونای عدم شفافیت و دروغ گفتن به مردم است. ما در مجلس حتی نتوانستیم یک جلسه برای بودجه کشور بگذاریم چرا که به حدنصاب نرسید.

وی تاکید کرد: چرا بودجه مملکت به خدمت مقام معظم رهبری رفت؟ چرا ایشان را با ۳ صفحه نامه در آن وضعیت قرار دادند؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آیا آن پول‌هایی که فکر کردیم خواهیم داشت را واقعا خواهیم داشت؟ نفت می‌توانیم بفروشیم؟  دیدید که چه بلایی بر سر قیمت نفت آمده است؟ ‌ شما را به خدا محتویات و موجودی این مملکت را با شفافیت مقابل مردم قرار دهید و بگویید این را داریم! حالا چه می‌خواهید به شما بدهیم؟  خودتان تقسیم کنید!

فرمند خاطرنشان کرد: در انقلاب به مردم قول داده بودیم محرومیت را رفع و عدالت را مستقر کنیم. اگر به خدا ایمان دارید از خدا کمک بخواهید.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...