همزیستی اقتصاد و سلامت، مدل مطلوب برای عبور از بحران کرونا است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۹ فروردین ۱۳۹۹
کد خبر :14610
نام خبرنگار : دبیر خبر
دسته بندی : بهداشت و سلامت
منبع : خبرگزاری ایرنا
شمخانی:

همزیستی اقتصاد و سلامت، مدل مطلوب برای عبور از بحران کرونا است

دبیر شورای عالی امنیت ملی نوشت: همزیستی اقتصاد و سلامت به عنوان مدلی مطلوب برای عبور کم‌ضرر از بحران کرونا با التزام عملی به شعار «جهش تولید» میسر خواهد شد.

«علی شمخانی» روز سه شنبه در حساب توییتری خود افزود: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در حاشیه مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی می‌تواند نقشه راه مطمئنی برای طی این مسیر سخت باشد.

علی ربیعی سخنگوی دولت روز گذشته از نامه رئیس‌جمهوری خدمت مقام معظم رهبری برای کسب مجوز برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی و موافقت ایشان خبر داد.

وی افزود: برای تدوین بسته کارگروه اقتصادی کرونا از همان روزها جلسات متعددی با حضور رؤسای اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون، فعالان بخش خصوصی برگزار شد و در مجموع با استفاده از منابع دولت و بانک‌ها تدابیری اندیشیده شد. بخشی از این تدابیر نیازی به هزینه فوری نداشت و با تصمیماتی درباره امهال و استمهال برای کمک به اقتصاد کرونا صورت پذیرفت ولی در بخش دیگر که نیاز به حمایت مالی بود با توجه به ناکافی بودن منابع دولت برای ادامه کار و تقویت برنامه‌های خود در خصوص مدیریت و مقابله با بیماری، نیازمند برداشت از صندوق توسعه ملی بود.

سخنگوی دولت یادآور شد: پس از مذاکرات اولیه، موضوع برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی در کارگروه اقتصادی و سپس در ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا مطرح و به تصویب رسید.

ربیعی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص شیوه استفاده از این برداشت رهنمودهایی از جمله مسیر استفاده از آن برای افزایش توان تولید داخل در حوزه مقابله با بیماری ارائه کرده و روز پنجشنبه -چهاردهم فروردین‌ماه- موافقت نهایی خود را با این برداشت اعلام کردند.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...