هنوز از پیک کرونا عبور نکرده ایم/نقطه سفید در کشور نداریم - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
۱۸ فروردین ۱۳۹۹
کد خبر :14137
نام خبرنگار : دبیر خبر
دسته بندی : بهداشت و سلامت
منبع : خبرگزاری مهر
یک متخصص اپیدمیولوژی عنوان کرد؛

هنوز از پیک کرونا عبور نکرده ایم/نقطه سفید در کشور نداریم

استاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی، نسبت به تحت فشار قرار گرفتن وزارت بهداشت برای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند ابراز نگرانی کرد.

حمید سوری، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، گفت: طرح فاصله گذاری هوشمند الزامات بسیاری دارد و نگران هستم وزارت بهداشت تحت فشارهای اقتصادی مجبور به تصمیمی شده باشد که فراگیری (اپیدمی) بیماری کرونا را خاموش نکند و شرایط به سمتی برود که نه تنها طرح فاصله گذاری هوشمند به اقتصاد کشور کمکی نکند بلکه به اقتصاد آسیب بیشتری بزند.

این متخصص اپیدمیولوژی افزود: نظارت بر طرح فاصله گذاری اجتماعی به جز در روز طبیعت آنچنان موفق نبوده است و اکنون هیچ نشانه‌ای از روند خاموشی فراگیری بیماری کرونا نمی‌بینیم.

سوری گفت: نتوانسته‌ایم واکنش سریعی در مقابل رفتار مردم نشان دهیم و بر این اساس فراگیری از یک محدوده کوچک در کشور به مناطق دیگر نیز گسترش یافته است.

وی افزود: برخی شهرها روند کاهشی ابتلاء به ویروس کرونا را دارند، اما در استان‌های خراسان رضوی، فارس، آذربایجان غربی، کرمانشاه، خوزستان و تهران روند ابتلاء به این بیماری افزایشی است.

سوری گفت: به هیچ وجه از پیک بیماری کرونا عبور نکرده‌ایم و نگران این هستیم که با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به موقع نتوانیم جلوی شیوع بیماری را بگیریم و تلفات زیادی داشته باشیم.

وی افزود: بار بیماری کرونا فقط اقتصادی نیست بلکه امنیت جانی جامعه را نیز در بر دارد و نمی‌توانیم با کمتر کردن فاصله گذاری اجتماعی، شیوع بیماری کرونا را متوقف کنیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: اکنون همه شهرهای کشور به ویروس کرونا آلوده هستند و نقطه سفید نداریم.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتتولید ۹۰ درصد تجهیزات پزشکی در داخل کشور

به گزارش خبرنگار سلامت مهر، موضوع درمان و طبابت از سالها قبل گره خورده است با تجهیزات پزشکی به گونه ای که امروز علم و دا...

بهداشت و سلامتشرایط دشوار حوزه سلامت/ امیدوارم شایسته خدمت باشم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا ظفرقندی، در این پیام، خدمات جامعه پزشکی و فداکاری آنان در دوران دفاع مقدس و نیز دوران کر...

بهداشت و سلامتمشکلات پرستاران ظرف دو هفته آینده حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، در حاشیه بازدید از روند اجرایی آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی در دانشکده پرستا...

بهداشت و سلامترییس زاده از مواکب درمانی در عراق بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، با حضور در مواکب پیاده روی اربعین در عراق و بازدید از خدمت رسانی پزشکان به زائرین...