در سال جهش تولید باید از خام‌فروشی فاصله بگیریم - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
امام جمعه موقت کرمانشاه:

در سال جهش تولید باید از خام‌فروشی فاصله بگیریم

امام جمعه موقت کرمانشاه راهکار اصلی برای تحقق شعار جهش تولید را فاصله گرفتن از خام فروشی عنوان کرد.

حجت الاسلام محمد حجتی گفت: برای عملیاتی کردن شعار جهش تولید باید با تکیه بر توان متخصصان داخلی به سمتی حرکت کنیم که نیازهای وارداتی و به ویژه نیاز به واردات کالاهای اساسی را در داخل کشور تولید کنیم.

حجتی اضافه کرد: نمی‌گویم هیچ وارداتی نداشته باشیم، چون در دنیای امروز شدنی نیست، اما نباید برای تامین بخش زیادی از نیازهای خود به واردات متکی باشیم‌.

حجتی راهکار اصلی برای تحقق شعار جهش تولید را جلوگیری از خام فروشی عنوان کرد و افزود: برای محقق شدن شعار جهش تولید باید از خام فروشی فاصله بگیریم و روی این مواد کار شود تا هم ارزش افزوده ایجاد شده و هم اشتغال ایجاد شود.

وی تاکید کرد: امروز اقتصاد در دنیا حرف اول را می زند و در چنین شرایطی اگر خام فروشی کنیم ضرر کرده ایم. به عنوان مثال اگر خودمان توان تولید کاشی و… را داریم و مواد اولیه آن را هم داریم چرا باید واردات این اقلام را داشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت کیفیت بخشی به تولیدات داخلی برای تحقق شعار جهش تولید، گفت: باید تولیدکنندگان آنقدر کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند که مردم اقبال به خرید کالاهای خارجی نداشته باشند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق شعار جهش تولید، گفت: دولت اگر می‌خواهد شاهد تحقق شعار جهش تولید باشد، باید امکانات را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد و از آنها حمایت کند.

وی در ادامه جهت دهی جامعه به سمت خرید کالاهای تولید داخل را در تحقق شعار سال ضروری عنوان کرد و افزود: باید رسانه ها و منبری ها مردم را به خرید کالاهای تولید داخل سمت و سو دهند.

حجتی تصریح کرد: باید مسئولین با خرید کالاهای داخلی مردم را به خرید این نوع کالاها ترغیب کنند. نمی شود که مثلا ماشین های داخلی برای مردم باشد و ماشین های مدل بالای وارداتی برای مسئولین و توقع داشته باشیم شعار جهش تولید هم جنبه عملیاتی به خود بگیرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه با تاکید بر ظرفیت ها و پتانسیل های استان کرمانشاه در حوزه های مختلف، گفت: با وجودی که استان در حوزه کشاورزی، صنعت و… ظرفیت های قابل توجهی دارد، اما متاسفانه از این ظرفیت ها استفاده نمی شود.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...