امنیت بیشتر در مقابله با کرونا با تغذیه سالم و سیستم ایمنی قوی‌تر - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

امنیت بیشتر در مقابله با کرونا با تغذیه سالم و سیستم ایمنی قوی‌تر

کارشناس و متخصص تغذیه معتقد است: داشتن روحیه قوی و شاد، خواب کافی و منظم و تغذیه مناسب از مهمترین عوامل موثر برارتقای سطح سیستم ایمنی افراد و مقابله با کرونا است.

«احمد راوندی» روز جمعه افزود: تغذیه ارتباط نزدیکی به سیستم ایمنی بدن و چگونگی واکنش آن در مقابل ویروس‌ها دارد و داشتن روحیه قوی، شادی، خواب کافی و تغذیه مناسب  از مهمترین عوامل موثر بر سیستم ایمنی افراد است.

وی با بیان اینکه دریافت منابع پروتئینی به خصوص در افرادی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند ضرورت دارد،گفت:  افراد لازم است برای ارتقای سیستم ایمنی بدن خود از انواع آجیل، حبوبات و گوشت کاملا پخته که منابع غنی پروتئین هستند، استفاده کنند.

راوندی، پرهیز از استفاده گوشت‌های فرآوری شده مثل سوسیس، کالباس و انواع کباب‌ها را توصیه کرد و ادامه داد: کباب انواع گوشت به دلیل نیم‌پز بودن احتمال انتقال آلودگی را افزایش می‌دهد.

به گفته وی، تخم مرغ یکی از مفیدترین مواد غذایی است که باعث ارتقای سیستم ایمنی می‌شود و باید به صورت پخته استفاده شود و  غذاهای سنتی ایرانی همانند خورش فسنجان غذایی سهل الهضم، منبع سرشار از پروتیئن و کمک کننده به سیستم ایمنی بدن است.

راوندی خاطرنشان کرد: هیچ گروه از مواد غذایی نمی‌تواند جایگزین گروه‌های دیگر نمی‌تواند باشد، بنابراین باید برای ارتقای سیستم ایمنی بدن حتما لبنیات نیز در سبد غذایی اضافه شود و مصرف شیر با مکمل‌هایی نظیر عسل، خرما و یا موز برای کمک به سیستم ایمنی بدن در روزهای سخت کرونایی مفید است.

وی اضافه کرد: پروتئین‌ها و  مصرف فراوان مایعات باید به صورت روزانه استفاده شود و استفاده از تمام گروه‌های مواد  غذایی  شامل میوه بویژه موز و مرکبات، سبزی، غلات، حبوبات، گوشت و لبنیات ضروری است.

به گفته کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، تاکنون ۵۰ هزار و ۴۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد  ۳هزار و ۱۶۰ نفر جان خود را از دست داده و ۱۶ هزار و ۷۱۱ نفر بهبود یافته‌اند.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...