انجام روزانه ۲۵۰ موردنمونه گیری برای کرونا در کهگیلویه وبویراحمد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
۱۲ فروردین ۱۳۹۹
کد خبر :12467
نام خبرنگار : دبیر خبر
دسته بندی : بهداشت و سلامت
منبع : خبرگزاری مهر
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد:

انجام روزانه ۲۵۰ موردنمونه گیری برای کرونا در کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در کهگیلویه و بویراحمد با وجود جمعیت کم، روزانه ۲۵۰ مورد نمونه گیری برای تشخیص بیماری کرونا انجام می شود.

پرویز یزدان پناه بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سیاست جدید وزارت بهداشت، بیماریابی فعال است و طی هفته جاری بیش از یکهزار نمونه به آزمایشگاه‌های تشخیصی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه امروز چهار مورد مثبت در استان شناسایی شد، افزود: خوشبختانه کهگیلویه و بویراحمد کمترین خوشه بیماری را در کشور دارد و امیدواریم با افزایش شمار نمونه گیری ها و گسترده کردن بیماریابی در استان، از شیوع بیماری جلوگیری شود.

یزدان پناه اظهار داشت: بیماری با چهار حالت در بیماران بروز می‌کند که ۳۰ درصد از بیماران، علائمی ندارند و بعد از یک هفته با پاسخ ایمنی ایجاد شده در بدنشان بدون هیچ درمانی بهبود می‌یابند.

وی افزود: این افراد ناقلان سالم هستند و می‌توانند تا دو هفته بدون هیچ گونه علائمی این بیماری را به دیگران منتقل کنند.

یزدان پناه بیماران بدون علامت را از پرخطرترین گروه‌های ناقل بیماری عنوان کرد و گفت: این بیماری در ۵۵ درصد از بیماران با علائم خفیف بروز می‌کند و پس از یک هفته علائم بروز می‌کند و یا بیمار بدون علائم اختصاصی بهبود می باید اما همچنان تا سه هفته ناقل است.

وی افزود: در ۱۰ درصد موارد نیز بیماران، علائم شدید دارند و پس از یک هفته، علائم خفیف شده و با قرنطینه و درمان دارویی بهبود می‌یابند و تا چهار هفته ناقل محسوب می‌شوند.

یزدان پناه تصریح کرد: پنج درصد از بیماران نیز دارای علائم بسیار شدیدی هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های معین بستری می‌شوند که متأسفانه مرگ و میر در آنها افزایش می‌یابد و در صورت بهبود نیز احتمال بازگشت مجدد بیماری کاهش می‌یابد.

وی افزود: از مردم استان تقاضا داریم که در روزهای پایانی تعطیلات یعنی امروز و فردا که سیزدهم فروردین ماه است، در خانه بمانند و این امر را تا ۲۰ فرودین ادامه دهند.

یزدان پناه اظهار داشت: مردم از حضور در طبیعت و سایر مکان‌ها و اجتماعات خودداری کنند چرا که کرونا بیماری هولناکی است و افراد با حضور در اجتماعات علاوه بر آسیب به خانواده خود، به دیگران نیز آسیب‌های جدی وارد می‌کنند.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...