۹ محصول مقابله با کرونا در دانشگاه صنعتی اصفهان تولید می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۹ محصول مقابله با کرونا در دانشگاه صنعتی اصفهان تولید می‌شود

دانشگاه صنعتی اصفهان همگام با سایر مراکز علمی و پژوهشی کشور برای مقابله با بیماری کرونا اقدام به طراحی و برنامه‌ریزی برای تولید ۹ محصول و کالا با همکاری دانشجویان و استادان خود کرده است.

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اسفند سال گذشته در نامه‌ای به رییسان دانشگاه‌ها بر لزوم حمایت از واحدهای فناور دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در تولید محصول یا خدمت موثر در مقابله با کرونا تاکید کرد و در همین پیوند بسیاری از دانشگاه‌ها و واحدهای فناور اقدام به طراحی و تولید محصولاتی در این زمینه با تکیه بر توانمندی های تخصصی خود کردند.

دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با طراحی و تولید ۹ محصول از جمله ۲ محصول ضدعفونی کننده اشیا، ماسک بهداشتی و گان بیمارستانی در جهت مقابله با بیماری کرونا و تامین تجهیزات و اقلام مورد نیاز نظام بهداشت و درمان کشور گام برداشته است.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، از جمله این محصولات می‌توان به دستگاه ضدعفونی کننده خانگی با استفاده از پرتو فرابنفش اشاره کرد که این دستگاه از نظر اندازه و شکل مشابه دستگاه ماکروویو است و مصرف‌کنندگان می‌توانند هرگونه شی که از بیرون از منزل یا ساختمان وارد می‌شود را چند دقیقه درون این دستگاه قرار دهند تا با بی‌اثر شدن ویروس‌ها و باکتری‌ها، عملیات گندزدایی یا ضدعفونی آن انجام شود.

محمدجواد براتی افزود: دستگاه ضدعفونی‌کننده فرابنفش پُرتابل با استفاده از فناوری‌های نوین نیز یکی دیگر از محصولات محققان این دانشگاه است.

وی یکی دیگر از اقدام‌های این دانشگاه را تعامل با شرکت فولاد مبارکه برای راه‌اندازی یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین خطوط تولید ماسک‌های استاندارد N۹۵ کشور عنوان و اضافه کرد: تولید روزانه بالغ بر ۲۰ هزار ماسک استاندارد پنج لایه و شش لایه N۹۵ در محیط ایزوله و بهره‌گیری از سیستم مکانیزه از ویژگی‌های این خط تولید است.

براتی روز دوشنبه با بیان‌ اینکه این خط تولید با سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود که این خط تولید تا پایان فروردین بهره‌برداری شود.

وی اضافه کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نظارت کامل بر این خط تولید دارد و محصولات آن در نظام بهداشت و درمان کشور توزیع می‌شود.

سیدمهدی ابطحی رییس دانشگاه صنعتی اصفهان در این باره گفته است: همواره شرایط سخت باعث بروز و ظهور توانمندی‌ها و استعدادهای داخلی می‌شود و این دانشگاه با تکیه بر توانمندی علمی و دانشی و امکانات خود مسوولیت طراحی و احداث خط تولید ماسک استاندارد N۹۵ در محیطی تمیز و ایزوله را به عنوان خدمتی به مردم بر عهده گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این مشارکت نمونه موفقی از مشارکت صنعت و دانشگاه در راستای تامین نیازهای واقعی جامعه باشد و زمینه‌ساز همکاری‌های گسترده‌تر آینده صنعت و دانشگاه شود.

براتی، طراحی و راه‌اندازی خط تولید پارچه‌های نانو منطبق با استاندارد N۹۵ را یکی دیگر از اقدام‌های دانشگاه صنعتی اصفهان برای تولید ماسک‌های استاندارد بهداشتی عنوان و تاکید کرد: این خط روزانه پارچه‌های استاندارد به منظور تولید بیش از ۱۵ هزار ماسک نانو را فرآوری و تولید می‌کند.

وی با اشاره به تولید ماسک‌های تنفسی و گان‌های استریل، اضافه کرد: از نخستین روزهای شیوع کرونا توسط شرکت‌های رویشی این دانشگاه روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ ماسک سه لایه مطابق با استانداردهای بهداشتی و یکصد دست لباس استریل بیمارستانی در حال تولید است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، تولید بسته‌های محلول ضدعفونی‌کننده، توزیع ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی‌کننده در تعدادی از مناطق محروم استان و همیاری با گروه‌های جهادی فعال در حوزه سلامت در اصفهان را از جمله اقدام‌های دیگر این مجموعه عنوان کرد.

براتی با بیان اینکه برای تولید این محصولات، مشکلاتی مانند تامین مواد اولیه وجود دارد، تاکید کرد: سرمایه گذاران و صاحبان صنایع مختلف کشور می‌توانند با حمایت از دانشگاهیان برای تولید هرچه بیشتر محصولات و اقلام مورد نیاز بهداشت و درمان کشور در این روزها اقدام کنند.

دانشگاه صنعتی اصفهان حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی دارد و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه یازدهم فروردین اعلام کرد: تاکنون ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۲ هزار و ۷۵۷ نفر بدلیل ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...