چای وارداتی در گمرک رسوب کرد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

چای وارداتی در گمرک رسوب کرد

چای

رییس کمیسیون تخصصی چای گفت: با توجه به وضع قانون جدید سازمان غذا و دارو در مورد واردات چای و برنج، درصد زیادی از مایحتاج عمومی در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان در گمرک باقی مانده و امکان ترخیص آن وجود ندارد.

احمد رضا بخشی عضو هیئت مدیره اتحادیه بنکداران موادغذایی اظهار کرد: از آنجایی که این  پروسه تمدید IRC  در سیستم جدید بسیار زمان بر می باشد و مدت بسیار کمی از ابلاغ دستورالعمل جدید گذشته است با عنایت به اینکه کالاهای فوق قبل از وضع قانون جدید ثبت سفارش و همچنین ارز حاصل واردات از کشور خارج گردیده و کالاهای فوق در بنادر کشور در بلاتکلیفی به سر می‌برد، درصد زیادی از مایحتاج مردم در گمرکات باقی مانده و تبعات کمبود کالای فوق در شرایط کنونی جبران ناپذیر خواهد بود.

رییس کمیسیون تخصصی چای فدراسیون تشکل های صنایع غذایی کشاورزی ایران  ادامه داد:با توجه به شرایط اخیر برای حفظ سلامتی همکاران آن اداره محترم در مراجعه حضوری و از آنجایی که همه ادارات مراجعه حضوری را منع نموده اند و به لحاظ سلامتی در شرایط موجود مثلا ادارات بیمه، اتاق بازرگانی و …کلیه اسناد منقضی شده در اسفند ماه را به مدت دو ماه تمدید نموده اند، انتظار می رود که سازمان غذا و دارو نیز همکاری های لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: برای اینکه بازار با مشکل تامین چای مورد نیاز مصرف کنندگان در کوتاه مدت مواجه نشود به سازمان غذا و دارو پشنهاد شده است که در صورت صلاحدید نسبت به تمدیدIRC ها تا آخر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ موافقت نمایید.

نماینده سازمان جهانی چای در ایران ادامه داد: برای صدور مجوز برای هر فرد مبلغی در حدود ۶ تا ۷  میلیون تومان به این سازمان باید پرداخت شود این در حالی که  ماهیت کالا تغییری نکرده است.

رییس کمیسیون تخصصی چای ادامه داد: اگر سازمان مذکور این رویه را ادامه دهد به کمبود چای و برنج و سایر اقلام غذایی وارداتی برخواهیم خورد؛ عاجزانه از ریاست محترم سازمان غذا و دارو درخواست دارم نسبت‌ به این موضوع حساس بوده و اقدام عاجل بعمل آورند.

وی تصریح کرد:همانگونه که در سازمان مذکور همواره نسبت به سلامت جامعه به درستی عمل نموده این بار نیز با تعمل بیشتر از بحران کمبود کالاهایی که در گمرک رسوب نموده اند و ‌نیاز جامعه هستند، جلوگیری کند.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازارایران میزبان وزرای اقتصادی آفریقا می‌شود 

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مقدماتی دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان تو...

اقتصاد و بازارمدیرعامل سایپا تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی تیموری که از دی ماه ۱۴۰۰ مسؤولیت مدیریت شرکت سایپا را برعهده گرفته بود امروز با گذشت ۲ سا...

اقتصاد و بازارتوضیحات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری مهر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز توضیحاتی نسبت به گزارشی که در روز سه شنبه مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱...

اقتصاد و بازارفرایند تعیین استاندارد کالاهای وارداتی تا خرداد ماه تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، پیرو شکایت فعالان تجارت خارجی به هیأت مقررات زدایی و ب...